آفتاب
در پی انتشار نوار صوتی احتمال حمله ترکیه به سوریه؛

وزارت خارجه ترکیه واکنش نشان داد

وزارت خارجه ترکیه واکنش نشان داد

آنکارا- ایرنا - وزارت امور خارجه ترکیه یک روز پس از انتشار نوار صوتی نشست امنیتی در این وزارت خانه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نوار صوتی نشست محرمانه وزارت خارجه که روز گذشته در برخی شبکه های اینترنتی منتشر شد ، تحریف شده است.

بعدازظهر روز پنجشنبه در شبکه اجتماعیˈ یوتیوبˈ یک نوار صوتی از نشست محرمانه ˈاحمد داوداوغلوˈ وزیر امورخارجه، ˈهاکان فیدانˈ رییس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه ˈمیتˈ، ˈفریدون سینرلی اوغلوˈ قایم مقام وزارت خارجه و ˈ یاشار گولرˈ معاون رییس ستاد ارتش ترکیه در محل وزارت خارجه در یوتوب منتشر شد.

در نوار صوتی یاد شده حاضران در نشست در مورد حمله احتمالی ترکیه به سوریه گفت وگو می کردند.

در این بیانیه آمده است که در نوار صوتی ادعایی که با تحریف منتشر شده است در مورد احتمال حمله نیروهای گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به مقبره ˈسلیمان شاهˈ در سوریه بحث می شد.

وزارت خارجه ترکیه انتشار نوارصوتی این نشست را حمله به امنیت ملی ترکیه ارزیابی و افزود، این یک اتهام بسیار سنگین است و نشانگر عمق حملات سایبری و الکترونیکی به ترکیه است.

در این نوار صوتی ، صدای منتسب به رییس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه به داوداوغلو می گوید اگر تصمیم به داشتن بهانه ای برای ورود به خاک سوریه دارید من می توانم بهانه لازم را آماده کنم ، چهار نفر را به سوریه می فرستم و آنان 8 موشک به خاک ترکیه شلیک می کنند ، مثلا آدم های ما آرامگاه ˈسلیمان شاهˈ ( پدربزرگ عثمان غازی موسس دولت عثمانی ) در خاک سوریه را مورد حمله قرار می دهند، پرچم ترکیه را پایین آورده و یک پرچم ساختگی در آنجا نصب می کنند.

از این قبیل کارها می توان انجام داد ولی مهم این است که تصمیم گرفته شود.

صدای منتسب به فریدون سینیرلی اوغلو قایم مقام وزارت امور خارجه ترکیه نیز می گوید که حمله به آرامگاه سلیمان شاه می تواند توجیه بین المللی برای ما داشته باشد و همه در کنار ما قرار می گیرند.

هفته گذشته رسانه های ترکیه از احتمال حمله گروه تروریستی داعش به آرامگاه سلیمان شاه (پدربزرگ عثمان غازی موسس دولت عثمانی) در خاک سوریه خبر داده بودند.

خاورم**2012** 230** 3404
کد N197400

وبگردی