آفتاب

لبنان ادعای روزنامه سعودی را تکذیب کرد/ دروغ ننویسید

لبنان ادعای روزنامه سعودی را تکذیب کرد/ دروغ ننویسید

بیروت – ایرنا – وزارت کشور لبنان با صدور بیانیه ای با تکذیب ادعای روزنامه سعودی« الشرق الاوسط»، تاکید کرد که هیچ شهروند زن عربی بطورغیررسمی توقیف نشده و در زندانی درطبقه های زیرین فرودگاه بین المللی بیروت بازداشت نشده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا در این بیانیه آمده است که « نهاد المشنوق» وزیر کشورلبنان از مدیرکل امنیت عمومی ، مدیرکل امنیت داخلی و « جان طالوزیان» رییس دستگاه امنیتی فرودگاه بیروت خواستار تحقیقات فوری در باره ادعای روزنامه سعودی شد و سرانجام ثابت گردید که این خبر از اساس دروغ و بی پایه و اساس است.

الشرق الاوسط اخیرا در مقاله ای با ارائه اطلاعات ناقص و مبهم مدعی شد که در طبقه های زیرین فرودگاه بین المللی « رفیق حریری» بیروت زندان وجود دارد و یک شهروند زن عرب توسط دستگاه های غیررسمی توقیف و در این زندان چند روزی بازداشت شده است.

براساس این بیانیه، وزیر کشور لبنان از « حسین شبکشی» نویسنده این مطلب در روزنامه سعودی خواسته است که اطلاعات لازم و مشخصات کامل این شهروند عرب را برای پیگیری ادعای صورت گرفته تحویل دهد و اگر نگران فاش شدن هویت این شهروند عرب بوده، آیا بیان این ادعا در خصوص مسئله ای بسیارحساس و انتشار آن در روزنامه الشرق الاوسط راهی مناسب بوده است؟

در ادامه بیانیه وزارت کشور لبنان آمده است که ادعای بدون سند و مدرک و اطلاعات لازم منتشره در روزنامه الشرق الاوسط ، مسئولیت ها و پیامدهایی قانونی دارد که وزارت کشور و بخصوص وزیر کشور باید در خصوص آنها پاسخگو باشند و پیگیری کنند.

در این بیانیه تاکید شده است: وزارت کشور لبنان همچنان آماده است تا مسئولیت های خود را برعهده گرفته و موضوع را تا کشف کامل جزئیات آن و اجرای اقدامات قانونی لازم علیه مرتکبین اگر ادعا ثابت شود، برعهده بگیرد.

وزیر کشور لبنان به رییس دستگاه امنیتی فرودگاه بیروت در خصوص ضرورت آسایش و راحتی مسافران در فرودگاه به عنوان صاحبان حق در بهره برداری از این مکان عمومی توصیه های لازم را کرده است.

خاورم ** 1324
کد N197313

وبگردی