آفتاب

نخستین اجلاس کشورهای عضو آسه‌آن به میزبانی آمریکا هفته آینده برگزار می‌شود

نخستین اجلاس کشورهای عضو آسه‌آن به میزبانی آمریکا هفته آینده برگزار می‌شود

نخستین اجلاس وزرای دفاع اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه آن) به میزبانی آمریکا قرار است طی روزهای آتی با ریاست وزیر دفاع آمریکا در هاوایی برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار کرد: پس از برگزاری این اجلاس، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا به ژاپن، چین و مغولستان سفر خواهد کرد.

کربی خاطر نشان کرد: این چهارمین سفر رسمی هاگل به منطقه آسیا – اقیانوسیه است؛ منطقه‌ای که از اهمیت فراوانی در سیاست خارجی و استراتژی دفاعی آمریکا برخوردار است.

همچنین به گفته کربی، هاگل به منظور بحث و تبادل نظر درباره مسائل امنیتی و منطقه‌ای دومین سفر خود در سمت وزیر دفاع آمریکا را به ژاپن انجام خواهد داد وسپس برای نخستین بار به عنوان وزیر دفاع به چین خواهد رفت.

کربی با اظهار این مطلب که وی "مشتاقانه منتظر این سفر است"، افزود: هاگل در چین طیف گسترده‌ای از تعهدات دوجانبه در زمینه روابط نظامی و مسائل امنیت منطقه‌ای را بررسی خواهد کرد.

بنابر گفته‌های کربی، در مرحله آخر، وزیر دفاع آمریکا به مغولستان سفر خواهد کرد و این کشور برای نخستین بار در طی دهه اخیر پذیرای این مقام آمریکایی است.

انتهای پیام

کد N197295

وبگردی