آفتاب

صدای روسیه: وعده اوباما برای صدور گاز به اروپا خیالپردازی سیاسی است

صدای روسیه: وعده اوباما برای صدور گاز به اروپا خیالپردازی سیاسی است

مسکو - ایرنا - رادیو دولتی صدای روسیه روز جمعه گفت: وعده باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا به کشورهای اروپایی برای صدور گاز طبیعی به این کشورها به منظور جایگزینی گاز روسیه خیالپردازی سیاسی بیش نیست.

اوباما هفته گذشته در اجلاس سران آمریکا - اتحادیه اروپا در بروکسل با تاکید بر لزوم قطع وابستگی انرژی کشورهای اروپایی به روسیه و ضرورت فشار بر این کشور برای پذیرفتن شروط غرب در مورد مساله اوکراین و کریمه، آمادگی واشنگتن را برای صادرات گاز طبیعی به اروپا اعلام کرد.

صدای روسیه در ادامه تفسیری افزود: ˈآمریکا و اتحادیه اروپا در تلاش برای یافتن راههای جایگزینی منابع انرژی روسیه هستند و یکی از این راهها صادرات گاز طبیعی آمریکا به اروپا از طریق اقیانوس اطلس است.

ˈ برای این منظور دولت آمریکا باید موافقت شرکت های این کشور برای صادرات گاز طبیعی به اروپا و ایجاد امکانات و تاسیسات را جلب کندˈ.

این رسانه اضافه کرد: ˈکارشناسان می گویند اگر آمریکا از الان برای صادرات گاز طبیعی به کشورهای اروپایی تلاش کند، گاز این کشور زودتر از سال 2017 وارد بازار اروپا نخواهد شد.

ˈ روسیه سالانه حدود 150 میلیارد مترمکعب گاز به کشورهای اروپایی صادر می کند.

ˈ آمریکا در سالهای آینده می تواند سالانه حداکثر 60 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به کشورهای اروپایی صادر کند و بدیهی است که منابع کافی انرژی برای جایگزینی گاز روسیه وجود نداردˈ.

اروپام/2242**1479
کد N197070

وبگردی