آفتاب

کره جنوبی بقایای 437 سرباز کشته شده در جنگ را به چین بازگرداند

کره جنوبی بقایای 437 سرباز کشته شده در جنگ را به چین بازگرداند

تهران - ایرنا - کره جنوبی روز جمعه بقایای جنازه های 437 سرباز چینی کشته شده در جنگ 53_1950 را برای خاکسپاری در کشورشان به چین بازگرداند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول ، تابوت های کوچکی که دور آنها پرچم چین بسته شده بود و توسط سربازان چینی حمل می شد به داخل هواپیمایی در فرودگاه اینچیون منتقل شدند تا به شهر شنیانگ که در آن چین از یک گورستان دولتی برای کشته شدگان خود در جنگ برخوردار است؛ حمل شود.

ˈ کیم مین -سئوک ˈ سخنگوی وزارت دفاع گفت : این یک واقعه مهم جدید در روابط دو جانبه بوده و انتظار می رود نمونه خوبی برای ارتقای صلح در شمال شرقی آسیا باشد. ˈ

پارک گیون -هیه رییس جمهوری کره جنوبی در جریان دیدارش از پکن در ژوئن سال گذشته ، پیشنهاد بازگرداندن این جنازه ها را به نشانه حسن نیت ارایه داد.

چین در جریان جنگ 53-1950 در کنار کره شمالی قرار داشت. مداخله چشمگیر و تعیین کننده چین پس از آن صورت گرفت که نیروهای تحت رهبری امریکا ارتش کره شمالی را به سمت منتهی الیه شمال شبه جزیره کره عقب راندند.

در مورد آمار تلفات جنگ اختلاف وجود دارد ولی برآوردهای غرب عموما حکایت از کشته شدن 400 هزار چینی دارد در حالی که منابع چین به آمار تلفات حدود 180 هزار نفر اشاره دارند.

این جنازه ها در ابتدا در محوطه های کوچکی که در سراسر کشور پراکنده بودند، دفن شدند.

مترجمام 1403 ** 1917
کد N196889

وبگردی