آفتاب

داوداوغلو نسبت به انتشار نوار صوتی نشست امنیتی واکنش نشان داد

داوداوغلو نسبت به انتشار نوار صوتی نشست امنیتی واکنش نشان داد

آنکارا - ایرنا - ˈ احمد داوداوغلو ˈ وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به انتشار نوار صوتی یک نشست امنیتی، آن را اعلان جنگ علیه ترکیه دانست.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه ترکیه درپی انتشار صدایی منتسب به ˈهاکان فیدانˈ رییس سازمان اطلاعات وامنیت ترکیه (میت) دریک فایل صوتی که ازسوی مخالفان اردوغان روز پنجشنبه منتشر شد که می گوید برای ورود نظامی به سوریه من می توانم با برخی اقدام ها بهانه لازم را بوجود آورم درگفت وگو با خبرنگاران گفت: انتشار چنین نوار صوتی بر روی شبکه های اجتماعی اعلان جنگ به ترکیه است.

وی با عنوان اینکه اقدامات امنیتی وظیفه دولت است، افزود: استراق سمع مکالمات نخست وزیر، وزرا ومقامات بلند پایه ترکیه اعلان جنگ علیه این کشور است.

داوداوغلو درادامه گفت: پس ازاین نشست اقدامات احتیاطی برای حفاظت از مقبره ˈ سلیمان شاه ˈ که جزیی از خاک ترکیه در سوریه محسوب می شود، به عمل آمد.

براساس این گزارش، صدایی منتسب به ˈهاکان فیدانˈ رییس سازمان اطلاعات وامنیت ترکیه (میت) دریک فایل صوتی امروز بر روی شبکه یوتیوب منتشر شد که می گوید: برای ورود نظامی به سوریه من می توانم با برخی اقدام ها بهانه لازم را بوجود آورم .

این فایل صوتی ادعا شده است، نتیجه شنود بحث میان ˈهاکان فیدانˈ رییس سازمان اطلاعات ، ˈاحمد داود اوغلوˈ وزیر امور خارجه، ˈفریدون سینیرلی اوغلوˈ قائم مقام وزارت امور خارجه و ˈیاشار گولرˈ جانشین ستاد ارتش ترکیه درمورد طرح پنهانی برای مداخله نظامی به خاک سوریه است.

رسانه های ترکیه اعلام کردند که دراین فایل افراد یاد شده سخنانی به زبان آورده اند که انتشار آشکار آن در رسانه های داخلی به عنوان خیانت به وطن خواهد بود.

خاورم ** 230**536
کد N196867

وبگردی