آفتاب

قدردانی وزیر خارجه اوکراین از اعضای مجمع عمومی سازمان ملل

قدردانی وزیر خارجه اوکراین از اعضای مجمع عمومی سازمان ملل

نیویورک، ایرنا - به دنبال رای مثبت نمایندگان 100 کشورعضو مجمع عمومی سازمان ملل به قطعنامه احترام به تمامیت ارضی اوکراین و مخالف الحاق کریمه به خاک روسیه، وزیر خارجه دولت موقت اوکراین از کشورهای عضو مجمع عمومی تقدیر کرد.

به گزارش ایرنا بعد از تصویب قطعنامه حمایت از تمامیت ارضی اوکراین ˈآندری دشیتسیاˈوزیر خارجه دولت موقت این کشور با حضور در مجمع خبرنگاران از کشورهای تهیه کننده پیش نویس قطعنامه مذکور و حمایت کنندگان از آن قدردانی نمود.

وی تاکید کرد حمایت اعضای مجمع عمومی تنها از اوکراین نیست، بلکه حمایت از قوانین بین المللی به ویژه منشور ملل متحد است.

وزیر خارجه دولت موقت اوکراین اظهار داشت کشورهای عضو سازمان ملل یک بار دیگر مخالفت خود را هر گونه اشغالگری در نقاط مختلف جهان اعلام کردند.

دشیتسیا گفت : بعد از رای گیری بالافاصله در صفحه توتیتر خود نوشتم که 100 کشور عضو سازمان ملل به حق مردم اوکراین و احترام به قوانین بین المللی رای مثبت دادند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید آیا فکر می کنید که روسیه بخش های دیگری از خاک اوکراین را اشغال کند، گفت : قطعنامه امروز نشان دهنده حمایت قاطع و مستحکم جامعه جهانی به ویژه سازمان ملل از اوکراین می باشد.

وزیر خارجه دولت موقت اوکراین افزود من از 100 رای موافق به این قطعنامه راضی هستم و می دانم این اخطاری است برای کسانی که به دنبال اشغال و استیلا بر سایر کشورها هستند.

کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل صبح روز پنج شنبه با 100 رای موافق، 11 رای مخالف و 58 رای ممتنع خواهان احترام به تمامیت اراضی اوکراین شدند و مخالف خود را با الحاق کریمه به خاک روسیه اعلام کردند.

اروپام 1908
کد N196837

وبگردی