آفتاب

قانونگذاران آمریکایی به دنبال اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه پیونگ یانگ

قانونگذاران آمریکایی به دنبال اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه پیونگ یانگ

یکی از قانونگذاران ارشد آمریکایی متعهد شده که به دنبال اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه کره شمالی به دلیل نگرانی‌های حقوق بشر پس از گزارش سازمان ملل در زمینه سوءاستفاده‌های دولت پیونگ یانگ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اد رویس، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا در جریان نشستی اعلام کرد که به دنبال ارائه لایحه‌ای برای افزایش و تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی و مجازات کشورهایی است که به دولت کیم جونگ اون، رئیس جمهوری کره شمالی کمک می‌کنند.

وی افزود: این لایحه که 130 حامی در میان مجلس نمایندگان آمریکا دارد هدفش مجازات دولت پیونگ یانگ است.

رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه گفت: این لایحه از کمک‌رسانی کشورهای حامی کره شمالی جلوگیری می‌کند و بنابراین رهبر جوان کره شمالی به این سادگی‌ها قادر نخواهد بود تا حقوق ژنرال‌های ارتش خود را پرداخت کند. این روند باعث ورشکستگی دولت کیم جونگ اون خواهد شد.

کره شمالی هم اکنون یکی از کشورها در جهان است که بیش از سایر کشورها مورد تحریم قرار گرفته است و علت آن آزمایش‌های موشکی، راکتی و اتمی است.

این لایحه همچنین مجازات‌هایی را برای دولت‌های خارجی و موسسات مالی که با کره شمالی تبادل تجاری و اقتصادی دارند، اعمال خواهد کرد.

این لایحه بر بانک‌های چین که تنها کشور حامی کره شمالی است اثر می‌گذارد و باعث خواهد شد که دولت کره شمالی به آسانی نتواند مراوده تجاری با پکن برقرار سازد و به این وسیله پیونگ یانگ دیگر قادر نخواهد بود تا به تامین مایحتاج ضروری برای مردم کشورش بپردازد.

در گزارش سرویس تحقیقات کنگره آمریکا آمده است که این لایحه باعث خواهد شد تا ایالات متحده با کره جنوبی دچار اختلاف شود و این در صورتی است که پارک گئون‌های، رئیس جمهوری کره جنوبی تلاش کند تا فعالیت منطقه تجاری کائه‌سونگ میان کره جنوبی و کره شمالی را که در سال گذشته میلادی تعطیل شد از سر بگیرد.

کمیسیون بررسی سازمان ملل ماه گذشته میلادی به ارائه گزارشی درباره اعدام‌های گسترده، اردوگاه‌های کار اجباری و سایر سوءاستفاده‌ها توسط دولت کره شمالی اشاره و آن را با حکومت نازی‌ها در آلمان دوره جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

انتهای پیام

کد N196513

وبگردی