آفتاب

پاکستان ادعای رسانه های خارجی درباره مرزبانان ربوده شده ایران را رد کرد

پاکستان ادعای رسانه های خارجی درباره مرزبانان ربوده شده ایران را رد کرد

اسلام آباد- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ادعای رسانه های غربی را درباره شرکت نکردن مقامات ایرانی در روند پیگیری کمیته مشترک به منظور یافتن پنج مرزبان ربوده شده ایران، رد کرد.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی روز پنجشنبه گزارش دادند: خانم ˈتسنیم اسلمˈ گفت که پس از نشست اخیر کمیسیون مرزی مشترک پاکستان و ایران در شهر ˈکویتهˈ، یک کمیته هماهنگ کننده به منظور کمک به تلاش های دو کشور جهت یافتن مرزبانان ربوده شده ایرانی تشکیل شد.

پیش تر رسانه های غربی به نقل از اسلم ادعا کرده بودند که نیروهای پاکستانی خاک خود را وجب به وجب برای یافتن گروگان ها جستجو کرده اند و ردی از آنان نیافته اند.

این رسانه ها و به طور خاص بی بی سی فارسی همچنین مدعی شدند که کمیته ویژه مشترکی با حضور مقامات ایران و پاکستان تشکیل شد، اما مقامات ایرانی هیچ تماسی برقرار نکردند.

تارنمای خبری روزنامه ˈداونˈ پاکستان در این خصوص نوشت: خانم اسلم تاکید کرد که بازدید مشترکی از محل مورد نظر در 10 کیلومتری داخل خاک ایران در منطقه ای که مقامات ایرانی می گویند مرزبانان آنها ربوده شده اند، به عمل آمده است.

وی افزود: بنده از جزییات اقدامات این کمیته اطلاعاتی ندارم. بنابراین درباره اینکه آیا ایرانی ها در این جلسات شرکت می کنند و یا خیر، نه اظهار نظر کرده ام و نه می توانم نظر بدهم.

روز گذشته (چهارشنبه) خانم اسلم در خصوص حادثه ربوده شدن مرزبانان ایرانی توسط گروه تروریستی جیش العدل گفت: دولت و نیروهای پاکستان همه اقدامات و پشتیبانی های لازم را برای شناسایی محل نگهداری مرزبانان ربوده شده انجام داده است.

وی افزود: تحقیقات و پیگیری دولت پاکستان به معنای تایید ورود و یا حضور احتمالی مرزبانان ایرانی در داخل خاک پاکستان نیست، اما اسلام آباد آماده همکاری مشترک با ایران و تبادل اطلاعات و جزییات معتبر در خصوص این حادثه است.

آساق**ا.ر**1095**2017
کد N196443

وبگردی