آفتاب

دیدار اوباما و پاپ در میان تدابیر شدید امنیتی آغاز شد

دیدار اوباما و پاپ در میان تدابیر شدید امنیتی آغاز شد

رم- ایرنا - دیدار رییس جمهوری آمریکا و پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها در میان تدابیر شدید امنیتی در واتیکان آغاز شد.

رییس جمهوری که چهارشنبه شب با پرواز ˈایرفورس وانˈ از بلژیک به رم رسید، دقایقی پیش پس از ورود به واتیکان برای دیدار با رهبر مذهبی کاتولیک ها که در میان تدابیر شدید امنیتی صورت گرفت، گفت و گوی خصوصی خود را با وی آغاز کرد.

در این دیدار که یک ساعت به طول می انجامد، رییس جمهوری آمریکا و پاپ در باره صلح جهانی، بحران اوکراین، مسایل اجتماعی، بحران سوریه، خاورمیانه و سایر مسایل مهم بین المللی صحبت می کنند.

اوباما در دیدار با پاپ سعی دارد به جهان نشان دهد که سیاست دولت او درباره موضوعات مختلف از مبارزه با نابرابری ها تا فقر و بی عدالتی اجتماعی، نزدیک به پاپ است تا از این طریق بتواند آرای کاتولیک های کشور خود را بدست اورد.

سفر اوباما به ایتالیا در حالی انجام شد که روز گذشته ده ها پوستر ضدآمریکایی و در حمایت از پوتین و سیاست های روسیه بر دیوارهای مناطق مختلف و حساس شهر رم چسبانده شده بود.

شهر رم نیز به مدت 60 ساعت چهره ای امنیتی آمریکایی به خود گرفته است و بیش از یک هزار پلیس و ده ها مامور ویژه، مسوولیت حفظ امنیت هیات آمریکایی را از زمین و هوا در شش منطقه حساس پایتخت ایتالیا بر عهده دارند.

هنوز اطلاع زیادی از برنامه کاری اوباما در دست نیست، اما گفته می شود که احتمالا در این سفر با مخاطبان خاورمیانه ای نیز در باره روند صلح در سوریه گفت و گو می کند.

اوباما پس از دیدار با پاپ راهی کاخ ریاست جمهوری ایتالیامی شود و با ˈجورجو ناپولیتانوˈ همتای ایتالیایی خود دیدار می کند و سپس با ˈمتئو رنتزیˈ نخست وزیر ایتالیا ملاقات و گفت و گو خواهد کرد.

اوباما روز جمعه رم را برای دیدار و گفت و گو با عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی، ترک می کند و راهی ریاض می شود.

اروپام **2171**2017
کد N196431

وبگردی