آفتاب

خروج 60 میلیارد دلار سرمایه از روسیه در سه ماه نخست سال 2014

خروج 60 میلیارد دلار سرمایه از روسیه در سه ماه نخست سال 2014

مسکو - ایرنا- ˈآلکسی اولوکایفˈ وزیر توسعه اقتصادی روسیه از خروج 60 میلیارد دلار سرمایه از این کشور در سه ماه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش ایرنا، اولوکایف روز پنجشنبه در یک همایش اقتصادی گفت: خروج سرمایه از روسیه در سه ماه نخست سال 2014 بیش از میزان پیش بینی شده بود.

اولوکایف پیش بینی کرد که میزان خروج سرمایه از روسیه تا پایان سال 2014 به یکصد میلیارد دلار برسد و در نتیجه، رشد تولید ناخالص ملی روسیه به 6/0 درصد کاهش خواهد یافت.

به دنبال الحاق منطقه کریمه به روسیه و آغاز فشارهای غرب به این کشور برای تجدیدنظر در این تصمیم، مشکلات اقتصادی و مالی روسیه تشدید شده است.

در یک ماه اخیر ارزش برابری روبل روسیه در برابر دلار آمریکا و یورو حدود 10 درصد کاهش یافته است و ارزش سهام اکثر شرکت های روسی و بانک های این کشور نیز با افت مواجه شده است.

این وضعیت همچنان ادامه دارد و آمریکا و اتحادیه اروپا فشارها را بر روسیه و حلقه نزدیکان ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری این کشور افزایش می دهند.

بنا بر اعلام منابع خبری روسیه، واشنگتن درصدد تشدید تحریم ها علیه روسیه است و در مرحله کنونی بازار خارجی انرژی روسیه را هدف گرفته است.

وزارت انرژی آمریکا به تازگی اعلام کرد که اجازه صادرات گاز مایع طبیعی از پروژه ˈاورگنˈ را صادر کرد که هدف از آن بهبود وضعیت عرضه گاز در سطح جهانی بود.

ˈکارلوس پاسکولˈ یکی از مقامات ارشد وزارت انرژی آمریکا گفت که منابع گاز ˈشیلˈ آمریکا سالانه حدود 80 میلیارد متر مکعب گاز مایع طبیعی تولید می کند که واشنگتن می تواند آن را برای اروپا ارسال کند.

مجموع واردات گاز اروپا از روسیه به یکصد و 30 میلیارد متر مکعب در سال می رسد.

اروپام/2242**2017
کد N196266

وبگردی