آفتاب

انتقاد روسیه از مواضع کشورهای عربی در خصوص سوریه

انتقاد روسیه از مواضع کشورهای عربی در خصوص سوریه

معاون وزیر امور خارجه روسیه که برای شرکت در کنفرانس سران کشورهای عربی به کویت سفر کرده، در اظهاراتی از مواضع کشورهای عربی در خصوص سوریه انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، میخاءیل بوگدانف" در مصاحبه با ایتارتاس، از تصمیم یک جانبه اتحادیه عرب در خصوص ملت سوریه انتقاد کرد.

بوگدانف در این مصاحبه گفت : به رغم اعتراف ˈ"احمد الجربا" رئیس ائتلاف مخالفان سوری،ˈ و همفکران او مبنی بر اینکه نماینده همه کشور و حتی همه مخالفان نیستند، اتحادیه عرب همچنان از این ائتلاف حمایت می کند.

براساس این گزارش، الجربا دیروز خود تصدیق کرد تا زمانی که گروه های ذی نفوذی چون کمیته هماهنگی ملی سوریه در این کشور وجود دارند و به خواسته های ائتلاف ملی برای تشکیل یک ائتلاف فراگیر مخالفان تمکین نمی کند، این اتئلاف نمی تواند خود را به عنوان نماینده همه مخالفان سوریه معرفی و عمل کنند.

بوگدانف با ابراز تاسف گفت: به رغم این قبیل اعترافات، همه نمایندگان کشورهای عربی حاضر در کویت همچنان بر حمایت خود از این ائتلاف به عنوان تنها نماینده مردم سوریه تاکید کردند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه از عدم وجود همبستگی و وحدت نظر میان نمایندگان کشورهای عربی در خصوص سوریه خبر داد و خطاب به رئیس اتحادیه عرب اعتراض کرد که آنها درحالی در باره سوریه سخن گفته و تصمیم می گیرند که دولت این کشور مهم عربی در این اجلاس حضور ندارد.

کد N196260

وبگردی