آفتاب

روسای جمهور چین و فرانسه قراردادهایی معادل 18 میلیارد یورو امضا کردند

روسای جمهور چین و فرانسه قراردادهایی معادل 18 میلیارد یورو امضا کردند

رئیس جمهوری فرانسه در کاخ الیزه با همتای چینی خود دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از نشریه لوموند فرانسه، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه با شی جینپینگ، همتای چینی خود دیدار کرد که فرصتی برای درخواست ایجاد توازن در روابط تجاری بین دو کشور بود.

رئیس جمهور فرانسه خاطرنشان کرد: ما روابط فوق‌العاده‌ای داریم، اما وظیفه ما این است که دوباره در تجارت خارجی بین دو کشور توازن برقرار کنیم.

در حقیقت فرانسه در سال 2013 متهم به کسری بودجه 26 میلیاردی است که حدودا 40 درصد از کل کسری بودجه مربوط به تجارت خارجی کشور می‌شود.

کاخ الیزه تایید کرد، برای کاهش این امر رئیس جمهوری فرانسه از ورود رئیس جمهور چین برای انعقاد 50 قرارداد به میزان 18 میلیارد یورو می‌شود، بهره برد.

اولاند اطمینان داد که بیشتر این قراردادها مربوط به کار ،رشد و چشم انداز گسترش آن در سال‌های آینده است. این در حالی است که در ماه فوریه کشور فرانسه در شرایط بد کاری قرار داشت.

حدود 20 قرارداد از مهمترین آن‌ها در حضور رئیس جمهوری دو کشور به امضا خواهد رسید. این قراردادها بیشتر مربوط به همکاری شرکت PSA پژوستروئن و شرکت دونگسفنگ چین است.

ایرباس بزرگ‌ترین برنده دیدار میان روسای جمهور بود. این شرکت تمدید شش ساله تولید کارخانه خود را در "تیان جین" در حومه پکن اعلام کرد.

ایرباس هلی‌کوپترز هم قرارداد صنعتی با شرکت هواپیمایی چین به امضا رساند که مطابق آن قرار است 1000 هلی‌کوپتر تولید شود. قراردادی که معادل مبلغی حدود 8 میلیارد دلار است.

همچنین در بخش انرژی، شرکت توتال فرانسه با شرکت نفتی ملی چین قراردادی به منظور تمدید تحویل گاز طبیعی مایع، تا سال 2019 را به امضا رساند.

علاوه بر مسائل یاد شده در زمینه تجاری، با اشاره به حقوق بشر فرانسوا اولاند انحرافات دیدگاهی میان دو کشور را در صحنه‌های بین‌المللی مثل ایران، سوریه خاورمیانه و اوکراین یادآور شد.

انتهای پیام

کد N196254

وبگردی