آفتاب

تشدید حملات نیروهای دولتی سوریه به تروریست ها در لاذقیه

تشدید حملات نیروهای دولتی سوریه به تروریست ها در لاذقیه

تهران – ایرنا – یک افسر ارتش سوریه گفت: نیروهای دولتی روز چهارشنبه گلوله باران مواضع تروریست ها را در استان ساحلی ˈلاذقیهˈ با تمرکز بر گذرگاه مرزی ˈکسبˈ با ترکیه با توپ و تانک تشدید کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دهکده ˈالبسیطˈ در 15 کیلومتری غرب کسب، ستون هایی از دود از یک منطقه کوهستانی که این روستا را از گذرگاه مرزی جدا می کند، به آسمان برمی خاست.

به گفته خبرنگار فرانس پرس که نیروهای دولتی را در این روستا همراهی می کند، به نقل از این افسر ارتش که نام وی برده نشده است، ارتش به صورت بی وقفه و بی امان به حملات توپخانه ای و گلوله باران کسب برای جلوگیری از مستقر شدن تروریست ها در آن پس از آنکه روز یکشنبه آن را اشغال کردند، ادامه می دهد.

وی افزود: دهکده سامره در نزدیکی این روستا نیز هدف گلوله باران ارتش قرار می گیرد.

ˈعمر الجبلاویˈ یک کنشگر مستقر در این ناحیه نیز گلوله باران سنگین با استفاده از توپخانه و تانک و حملات هوایی ارتش را به نواحی نزدیک مرز ترکیه تایید کرد.

این افسر ارتش سوریه افزود: هزاران تروریست در تهاجم روز جمعه به کسب شرکت داشتند که در آن 50 نظامی و صدها تن از تروریست ها کشته شدند.

گروه دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس نیز از کشته شدن 100 تروریست در این درگیری ها خبر داد.

ˈرامی عبدالرحمانˈ رییس این گروه گفت: دولت سوریه هزاران نظامی و رزمنده از نیروهای شبه نظامی ˈدفاع ملیˈ را برای بازپس گیری این نواحی بسیج کرده است.

وی افزود: همچنین بسیاری از حامیان دولت که اکثریت آنها علوی هستند، داوطلب مبارزه با تروریست ها شده اند. دولت مسلما به تروریست ها اجازه ادامه اشغال این نواحی را نخواهد داد.

این افسر ارتش سوریه در البسیط گفت: یک تانک ارتش ترکیه نیز به سوی مواضع نیروهای ارتش سوریه در این ناحیه شلیک کرده است.

سوریه می گوید که ارتش ترکیه از تروریست ها در تهاجم به کسب حمایت کرده و به آنها پوشش داده است.

مترجمام**1486** 1337
کد N196191

وبگردی