آفتاب

ارجاع پرونده بیس از 900 عضو اخوان المسلمین به دادگاه کیفری

ارجاع پرونده بیس از 900 عضو اخوان المسلمین به دادگاه کیفری

بیش از 900 عضو گروه اخوان المسلمین مصر از جمله رهبر سابق این گروه به دادگاه کیفری ارجاع داده شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، هشام برکات، دادستان کل مصر 919 تن از رهبران و اعضای گروه اخوان المسلمین را در استان منیا در جنوب این کشور به اتهام ارتکاب جنایت‌های مختلف از جمله تروریسم و قتل به دادگاه کیفری ارجاع داد.

خبرگزاری الشرق الاوسط مصر اعلام کرد: در بین افراد ارجاع داده شده محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین نیز حضور دارد. آن‌ها در دو پرونده جداگانه محاکمه می‌شوند. در خصوص پرونده اول 204 متهم و در پرونده دوم 715متهم وجود دارند که بدیع در راس متهمان دو پرونده است و اکثر متهمان هنوز بازداشت نشده‌اند.

این خبرگزاری گزارش داد که اتهامات علیه این افراد مربوط به ارتکاب جرایم خشونت، تروریسم، قتل، اقدام به قتل، حمله به تاسیسات دولتی و آتش زدن برخی از این سازمان‌های دولتی است.

پرونده اول مربوط به وقایع خشونت آمیز در مرکز العدوه و پرونده دوم مربوط به خشونت‌های مرکز سمالوط است.

در پرونده اول محمد بدیع با اتهام تحریک اعضای اخوان المسلمین به ارتکاب جرایم در 14 اوت در مرکز العدوه در منیا متهم است.

دادگاه کیفری منیا محاکمه 682 تن از اعضا و طرفداران اخوان المسلمین از جمله محمد بدیع را روز سه‌شنبه آغاز کرد که اعلام رای درباره این پرونده به 28 آوریل موکول شد.

این در حالی است که دادگاه کیفری منیا پرونده 529 متهم از مخالفان کودتا را به منظور صدور حکم اعدامشان به مفتی مصر ارجاع داده است. این افراد به قتل افسر پلیس و اتهامات دیگر متهم شدند که این امر با انتقادات گسترده کشورهای غربی و سازمان‌های حقوق بشر خارجی و داخلی رو به رو شده است.

انتهای پیام

کد N196127

وبگردی