آفتاب

قرائت پیام تسلیت رییس جمهوری در مراسم تشییع پیکر استاد باستانی پاریزی

قرائت پیام تسلیت رییس جمهوری در مراسم تشییع پیکر استاد باستانی پاریزی

تهران- ایرنا- پیام تسلیت رییس جمهوری به مناسبت درگذشت استاد «محمدابراهیم باستانی پاریزی» امروز پنج شنبه در مراسم تشییع پیکر وی در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران قرائت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، متن پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به مناسبت درگذشت این استاد بدین شرح است:

«انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت استاد محمد ابراهیم باستانی پاریزی، از چهره های فعال و اثرگذار عرصه تاریخ و فرهنگ کشور، مایه اندوه فراوان شد.

این استاد فرزانه بیشتر عمر گرانمایه خود را با نگاه ستایش آمیز به تاریخ و تمدن ایرانی صرف تبیین ارزش های انسانی فرهنگ کشورمان کرد و ده ها اثر ارزشمند از خود به یادگار گذاشت که همچنان پربار و روشنگر خواهد بود.

اینجانب این مصیبت را به خانواده مکرم ایشان، اصحاب تاریخ و فرهنگ و به ویژه مردم فرهنگ دوست کرمان و شاگردان و دوستداران ایشان تسلیت می گویم و از درگاه خداوند منان برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران»

تشییع پیکر دکتر باستانی صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، «محمدحسین امید» سرپرست دانشگاه تهران و جمعی از دوستداران، اساتید و دانشگاهیان مقابل دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

محمد ابراهیم باستانی پاریزی که سوم دی ماه 1304 هـ . ش در پاریز، از توابع شهرستان سیرجان در استان کرمان متولد شد، کار خود را در دانشگاه تهران از سال 1338 با مدیریت مجله داخلی دانشکده ادبیات شروع کرد و تا سال 1387 استاد تمام وقت آن دانشگاه بود و رابطه تنگاتنگی با این دانشگاه داشت.

باستانی پاریزی صبح روز سه شنبه پنجم فروردین 1393 پس از یک ماه بیماری کبد در بیمارستان مهر تهران دیده از جهان فرو بست.

سیام**9012**1355**1834**1572
کد N196120

وبگردی