آفتاب

انتقاد نماینده ویژه رییس جمهور روسیه از تصمیم یک جانبه اتحادیه عرب در باره سوریه

انتقاد نماینده ویژه رییس جمهور روسیه از تصمیم یک جانبه اتحادیه عرب در باره سوریه

تهران - ایرنا - خبرگزاری ایتارتاس روز پنجشنبه به نقل از نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور کشورهای خاورمیانه در اجلاس اتحادیه عرب در کویت از انتقاد مسکو از تصمیم یک جانبه آن اتحادیه در باره سوریه خبر داد.

میخاییل بوگدانف که در عین حال معاون وزیر خارجه این کشور نیز به شمار می آید در یک گفت وگوی اختصاصی با ایتارتاس از تصمیم یک جانبه اتحادیه عرب برای ملت سوریه انتقاد کرد.

وی روز چهارشنبه پس از اجلاس اتحادیه عرب در کویت گفت که به رغم اعتراف ˈاحمد الجرباˈ و همفکران او از ائتلاف ملی مخالفان و گروه های مسلح ضد سوریه به اینکه نمایندگی همه کشور و حتی همه مخالفان نیستند، اتحادیه عرب همچنان از این ائتلاف حمایت می کند.

براساس این گزارش، الجربا دیروز خود تصدیق کرد که تا زمانی که گروه های ذی نفوذی چون کمیته هماهنگی ملی سوریه در این کشور وجود دارند و به خواسته های ائتلاف ملی برای تشکیل یک ائتلاف فراگیر مخالفان تمکین نمی کند، این اتئلاف نمی تواند خود را به عنوان نماینده همه مخالفان سوریه معرفی و عمل کنند.

بوگدانف با ابراز تاسف گفت: به رغم این قبیل اعتراف های نیروهای ائتلاف ملی، همه نمایندگان کشورهای عربی حاضر در کویت همچنان بار دیگر بر حمایت خود از این ائتلاف به عنوان تنها نماینده مردم سوریه تاکید کردند.

وی از عدم وجود همبستگی و وحدت نظر میان نمایندگان کشورهای عربی در خصوص سوریه خبر داد و خطاب به رییس اتحادیه عرب اعتراض کرد که آنها درحالی در باره سوریه سخن گفته و تصمیم می گیرند که دولت این کشور مهم عربی غایب این اجلاس است.

مترجمام**1378** 1337
کد N196091

وبگردی