آفتاب

"بوکوحرام در نیجریه باعث کشته شدن 1000 تن در سال جاری میلادی شده است"

"بوکوحرام در نیجریه باعث کشته شدن 1000 تن در سال جاری میلادی شده است"

بنا بر گفته‌های یک سازمان در نیجریه مشخص شد گروه شبه نظامی بوکوحرام در سال جاری میلادی تاکنون بیش از 1000 تن را در استان‌های شمال‌شرق این کشور به قتل رسانده و اکثر این افراد در درگیری‌های این گروه شبه نظامی با نیروهای امنیتی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آژانس مدیریت بحران ملی نیجریه مشخص کرد که اکثر کشته شدگان در درگیری‌های گروه شبه نظامی بوکوحرام از استان‌های بورنو، آداماوا و یوبه بودند؛ آماری که باعث نگرانی‌های نیجریه و جامعه بین الملل شده است.

این آژانس همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: افرادی که در این استان‌ها زندگی می‌کنند درگیر تنش‌ها و بحران‌های فزاینده شدند که از سال 2009 تاکنون متوقف نشده است.

در بیانیه این آژانس آمده است بین ژانویه تا مارس 2014 بیش از 1000 تن کشته و 249 هزار و 446 تن دیگر نیز بی‌خانمان شدند. به طوری که یک پنجم از کل جمعیت این مناطق بی‌خانمان هستند.

از سال جاری میلادی خشونت‌ها در شمال‌شرق نیجریه افزایش یافته و حملاتی علیه اشخاص برجسته در این منطقه صورت گرفته به طوری که در استان یوبه حمله شبه نظامیان بوکوحرام به مدرسه‌ای باعث کشته شدن ده‌ها دانش آموز شد.

انتهای پیام

کد N196046

وبگردی