آفتاب

عبدالفتاح السیسی کاندید انتخابات ریاست جمهوری مصر شد

عبدالفتاح السیسی کاندید انتخابات ریاست جمهوری مصر شد

السیسی قصد خود را برای کاندیدتوری در انتخابات ریاست جمهوری آینده مصر اعلام می‌کند و به درخواست بسیاری از مردم مصر برای کاندیداتوی در این انتخابات پاسخ مثبت می‌دهد.

«عبدالفتاح السیسی» فرمانده سابق ارتش و وزیر دفاع مصر پس از استعفا از مقام خود رسما کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، السیسی شب گذشته در نشست شورای نظامی مصر با حضور «عدلی منصور» رئیس جمهوری موقت، استعفای خود از فرماندهی کل نیروهای مسلح مصر و وزارت دفاع و نیز کاندیداتوری‌اش برای انتخابات ریاست یجمهوری مصر را اعلام کرد.

السیسی در بیانیه‌ای خطاب به مصری‌ها گفت که این آخرین باری است که وی با لباس نظامی در برابر آنها ظاهر می‌شود و تصمیم گرفته است که به خدمت خود به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع مصر پایان دهد.

وی در این بیانیه افزود که قصد خود را برای کاندیدتوری در انتخابات ریاست جمهوری آینده مصر اعلام می‌کند و به درخواست بسیاری از مردم مصر برای کاندیداتوی در این انتخابات پاسخ مثبت می‌دهد.

در همین حال، با ارتقای درجه «صدقی صبحی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح مصر توسط رئیس جمهوری موقت این کشور، گمانه زنی‌ها در مورد تعیین صدقی به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح و وزریر دفاع مصر بیشتر شده است.

از طرف دیگر، هم زمان با اعلام کاندیداتوری السیسی هواداران وی به خیابان‌های قاهره ریختند و شادی خود را از این خبر نشان دادند.

کد N195958

وبگردی