آفتاب

شورای امنیت حمله نیروهای القاعده به یک پاسگاه مرزی در یمن را بشدت محکوم کرد

شورای امنیت حمله نیروهای القاعده به یک پاسگاه مرزی در یمن را بشدت محکوم کرد

نیویورک، ایرنا - شورای امنیت سازمان ملل حمله نیروهایی القاعده به یک پاسگاه مرزی در کشور یمن را که به کشته شدن 20 نفر از مامورین امنیت این کشور منجر شد، بشدت محکوم کرد و از کشور های عضو سازمان ملل خواست تا در پیگیری و مجازات عاملان این حمله با نیروهای یمنی همکاری کنند.

به گزارش ایرنا روز دوشنبه 24 ماه مارس گروهی که به گفته مقام های دولت یمنی یکی از شاخه های نظامی گروه القاعده بودند دریک حمله مسلحانه به یک پاسگاه مرزی 20 نفر از نیروهای امنیتی این کشور را به قتل رساندند.

به گزارش روزنامه یمنی السبا این حمله در زمانی صورت گرفت که همه نیروهای امنیتی این پاسگاه در خواب بوده اند.

سیلوی لوکاس نماینده دائم کشور لوکزامبورگ و رییس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل در نشست روز چهار شنبه این شورا که به منظور بحث پیرامون کشور ˈسیه را لئون ˈ برگزار شد، این حمله را محکوم کرد.

لوکاس به نمایندگی از طرف پانزده عضو شورای امنیت از همه کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا به پیروی از مندرجات منشور این نهاد بین المللی برای شناسایی و به مجازات رساندن عاملان این حمله با مقام های دولت یمن همکاریهای کاملی را اعمال کنند.

وی ضمن ابلاغ مراتب تاثر و تاسف همه اعضای شورای امنیت به خانواده های کشته شدگان این حمله و همچنین دولت یمن تصریح کرد که هرگونه اقدام تروریستی به هر شکل و با هر انگیزه ای که صورت گیرد، غیرقابل توجیه بوده و بزرگترین تهدید علیه صلح و امنیت بین المللی محسوب می شود.

لوکاس تاکید کرد که کشورهای عضو سازمان ملل همچنین موظف هستند تا در اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با تروریسم به تعهدات بین المللی خود بویژه در رابطه با حقوق انسان ها ، پناهندگان و مسائل انسان دوستانه احترام بگذارند.

اروپام 2253 **1908
کد N195922

وبگردی