آفتاب
اعتراض شدید ایران به پاکستان/

سفیر پاکستان احضار شد/ درخواست تهران برای آزادی سریع مرزبان ها و تحویل اشرار به ایران

سفیر پاکستان احضار شد/ درخواست تهران برای آزادی سریع مرزبان ها و تحویل اشرار به ایران

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به حوادث تروریستی ، عدم آزادسازی مرزبانان ایرانی و فقدان کنترل کافی مرزها توسط نیروهای پاکستان به سفیر این کشور در تهران اعلام نمود.

به گزارش خبرگزاری مهر،    معاون مدیر کل غرب آسیای وزارت امور خارجه کشورمان ، امروز ، مجدداً ضمن اعلام مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران ، بر لزوم تحرک بیشتر و بسیج همه امکانات و نیروهای پاکستانی برای حل مشکل ، آزادی مرزبانان ایرانی ربوده شده ، حفظ سلامتی آنها، تضمین عدم تکرار در آینده و دستگیری و تحویل اشرار و تروریست ها تاکید کرد .

وی تصریح کرد،نهادهای ذیربط ایرانی برای هرگونه همکاری و اقدام مشترک در کلیه سطوح آمادگی کامل داشته  و متقابلاً انتظار دارند کلیه نهادهای ذیربط پاکستانی نیز در این زمینه با آمادگی کامل ، هماهنگی و اقدام نمایند .

به سفیر پاکستان اعلام شد وجود این همکاری ها عنصر حیاتی برای تضمین استمرار و بقای مرزهای دو کشور ، به عنوان مرزهای صلح و دوستی می باشد .

عدم کنترل جدی مرزها و مقابله با اشرار و گروهک های تروریستی ، می تواند ابعاد اینگونه اقدامات را بیشتر و پیچیده تر سازد و نباید اجازه داد به روابط دوستانه ، حسن همجواری و مرزهای دو کشور خللی وارد شود و مناسبات خوب ، تحت الشعاع این رویدادهای ناخوشایند قرار گیرد .

نورمحمد جادمانی سفیر پاکستان در تهران نیز با ابراز تسلیت نسبت به خبر شهادت یکی از مرزبانان ایرانی و ابراز تأسف شدید خود و دولت پاکستان از این حادثه تروریستی ، اعلام کرد ،مراتب را به مقامات کشورش اعلام خواهد کرد .

وی افزود : دولت پاکستان نیز نگران افزایش حرکت های تروریستی ، شرارت ها و افراط گرایی است .

سفیر تأکید کرد ،پاکستان با عنایت به نگاه ویژه به ایران ، به هیچ وجه ، اجازه نخواهد داد اینگونه رخدادهای تأسف بار ، روابط حسنه میان دو ملت ، دو دولت و دو کشور را خدشه دار سازد .
 

کد N195920

وبگردی