آفتاب

اجرای قطعاتی از موسیقی آذری با سازهای اصیل ایرانی در باکو

اجرای قطعاتی از موسیقی آذری با سازهای اصیل ایرانی در باکو

باکو- ایرنا- گروه موسیقی ˈاخوانˈ با اجرای قطعاتی از موسیقی آذری با سازهای اصیل ایرانی، علاقه مندان به هنر ایرانی در جمهوری آذربایجان را به وجد آورد.

به گزارش ایرنا از در این ویژه برنامه که روز چهارشنبه به همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در باکو و با حضور تعدادی از اساتید موسیقی اصیل جمهوری آذربایجان و جمع کثیری از ایرانیان و علاقه مندان فرهنگ و هنر ایرانی در خانه فرهنگ شهریار برگزار شد، اعضای گروه موسیقی اخوان در سه بخش سازهای کوبه ای، موسیقی آذری و موسیقی سنتی ایرانی قطعاتی را اجرا کردند.

در بخش موسیقی آذری برای نخستین بار با استفاده از سازهای سنتور و دف ایرانی قطعاتی از آهنگ سازان بنام آذری به اجرا در آمد که با تشویق مکرر حاضران در سالن محل اجرا مواجه شد.

ˈرامیز قلی افˈ نوازنده مشهور تار جمهوری آذربایجان و یکی از اساتید مسلم موسیقی مقامی این کشور پس از اجرای هنرمندانه گروه اخوان پشت میکروفن قرار گرفت و از موسیقی به عنوان اصلی ترین شاخه فرهنگ به عنوان عاملی مهم در نزدیک کردن دل های مردم دو کشور یاد کرد.

وی که بتازگی در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر انقلاب اسلامی ایران شرکت کرده بوده، با اشاره به ذوق و استعداد هنرمندان ایرانی، از توجه ویژه مردم و مسؤولان کشورمان به موسیقی اصیل آذربایجانی به طور ویژه یاد کرد.

قلی اف همچنین از دیدار رؤسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در داووس سوییس به عنوان آغازگر فصل جدیدی در مناسبات دو کشور دوست و برادر یاد کرد.

سیدˈابراهیم ابراهیمیˈ رایزن فرهنگی سفارت ایران در باکو نیز در ابتدای برنامه ضمن یادآوری نقش و جایگاه موسیقی در نزدیک کردن ملت ها، به معرفی سازهای سنتور و دف ایرانی پرداخت.

وی، هدف از اجرای این ویژه برنامه فرهنگی را شناساندن سازهای اصیل ایرانی به علاقه مندان موسیقی اصیل ایرانی در جمهوری آذربایجان عنوان کرد.

خاورم**1206**1504
کد N195906

وبگردی