آفتاب
در آستانه سفر اوباما به ایتالیا/

شهر رم با پوسترهای ضد اوباما و در حمایت از پوتین پوشیده شد

شهر رم با پوسترهای ضد اوباما و در حمایت از پوتین پوشیده شد

رم- ایرنا- در آستانه سفر بارک اوباما رییس جمهوری آمریکا به ایتالیا، دیوارهای شهر رم صبح روز چهارشنبه با پوسترهای ضد آمریکایی و در حمایت از ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با عنوان ˈرم با پوتین است، اوباما میهمان ناخوانده استˈ پوشیده شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، شهر رم در آستانه سفر اوباما (امشب) به پایتخت ایتالیا، با ده ها پوستر ضد آمریکایی و در حمایت از پوتین و سیاست های روسیه پوشیده شد.

این در حالی است که اوباما برای دیدار با پاپ فرانسیس رهبر مذهی کاتولیک ها و مقامات بلند پایه ایتالیایی امشب ساعت 20 و 40 دقیقه به وقت محلی با هواپیمای ˈایرفورس وانˈ آمریکا از بلژیک وارد رم می شود.

در این پوسترها که در مناطق حساس پایتخت چسبانده شده است، نماد جنبش راستگرای اروپایی ˈMseˈ به چشم می خورد.

شهرداری رم نیز بلافاصله اقدام به شناسایی و جمع آوری این پوسترها از سطح شهر، قبل از ورود اوباما به پایتخت کرد.

گفتنی است؛ شهر رم از روز گذشته و در آستانه سفر بارک اوباما به مدت 60 ساعت چهره ای امنیتی- آمریکایی به خود گرفته است و بیش از یک هزار پلیس و ده ها مأمور ویژه، مسؤولیت حفظ امنیت هیأت آمریکایی را از زمین و هوا در شش منطقه حساس پایتخت ایتالیا بر عهده دارند.

اوباما فردا صبح با کاروان ریاست جمهوری شامل 26 خودرو برای دیدار با پاپ، عازم واتیکان می شود و سپس ساعت 12:30 به وقت محلی به کاخ ریاست جمهوری ایتالیا رفته و با ˈجورجو ناپولیتانوˈ همتای ایتالیایی خود دیدار و سپس ساعت 14:30 با ˈمتئو رنتزیˈ نخست وزیر ایتالیا دیدار و گفت وگو می کند.

اوباما روز جمعه نیز رم را به مقصد عربستان سعودی ترک می کند؛ جایی که با عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی دیدار خواهد کرد.

اروپام**2171**1504
کد N195860

وبگردی