آفتاب

ترکیه بار دیگر کمک به تروریستهای سوری را تکذیب کرد

ترکیه بار دیگر کمک به تروریستهای سوری را تکذیب کرد

آنکارا - ایرنا - وزارت خارجه ترکیه روز چهارشنبه بار دیگر با صدور بیانیه ای کمک این کشور به معارضان سوری در منطقه مرزی این کشور با سوریه و اجازه استفاده از خاک خود به تروریستها را تکذیب کرد.

ترکیه از آغاز بحران در سوریه به همراه کشورهای عربستان سعودی و قطر از معارضان و تروریستهای سوری حمایت به عمل آورده است.

سازمان های ملل متحد و دیده بان حقوق بشر به تازگی با انتشار گزارشه ایی، ترکیه را به کمک تسلیحاتی به معارضان و تروریستهای سوری به ویژه گروه تروریستی القاعده متهم کرده اند.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه ترکیه در پی افزایش تنش در مرز این کشور با سوریه به دنبال ساقط کردن یک جنگنده سوری توسط جنگنده های اف- 16 این کشور با ادعای تجاوز به حریم هوایی این کشور و انتشار مطالبی توسط احزاب سیاسی و رسانه های این کشور درخصوص کمک دولت آنکارا به گروه های تکفیری در درگیری های اخیر بین معارضان و نیروهای نظامی سوریه در منطقه لاذقیه با انتشار بیانیه ای این مطالب را تکذیب کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه در این بیانیه ، ادعای اجازه ترکیه به معارضان سوری برای استفاده آنها از قلمروی این کشور در درگیری با نیروهای نظامی سوریه را غیر واقع و دروغ خواند.

وزارت خارجه ترکیه مدعی شده است، این کشور به عنوان یک مسوولیت انسانی و وجدانی ارامنه مقیم در منطقه مرزی ˈکسب ˈ را که در میان درگیریها قرار گرفته اند، به خاک خود پذیرفته و امنیت جانی آنها را تامین کرده و این موضوع را به اطلاع نهادهای سازمان ملل و نمایندگان نهادهای ارمنی نیز رسانده است.

در یک هفته اخیر درگیریهای بین معارضان سوری و نیروهای نظامی سوریه و بین گروههای تکفیری و گروه مسلح به اصطلاح ارتش آزاد سوریه در منطقه مرزی ˈکسب ˈ واقع در شمال لاذقیه و نقطه مقابل مرز یایلاداغی ترکیه واقع در استان حاتای شدت یافته است.

خاورم/2011**230 ** 1552
کد N195840

وبگردی