آفتاب

کارکنان داروخانه های یونان اعتصاب کردند

کارکنان داروخانه های یونان اعتصاب کردند

آتن-ایرنا- داروخانه داران یونانی به نشانه مخالفت با سیاست دولت در قبال این صنف از ظهر امروز چهارشنبه دست به اعتصاب بلند مدت و نامحدود زدند.

رئیس و اعضای هیات رئیسه اتحادیه سراسری داروخانه داران یونان( پ- ف- س) با حضور در یک نشست خبری اعلام کردند: صنف داروخانه داران سراسر یونان به نشانه مخالفت با خواسته بانک مرکزی اروپا، اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول موسوم به ˈتروئیکاˈ یعنی وام دهندگان خارجی به یونان و نیز در اعتراض به همراهی دولت محافظه کار این کشور با آنان، به طور بلندمدت و نامحدود دست از کار می کشند.

اعضای اتحادیه سراسری صنف داروخانه داران یونان با انتقاد شدید از تروئیکا و عدم مخالفت دولت ائتلافی محافظه کار یونان با درخواست های نامعقول وام دهندگان خارجی موسوم به تروئیکا، اعلام کردند : با طرحی که دولت در دست تهیه و ارایه به پارلمان این کشور دارد،در واقع صنف داروخانه داران را به ورشکستگی و نابودی و سلامت شهروندان را در مخاطره جدی قرار می دهد .

بانک مرکزی اروپا، اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول موسوم به تروئیکا به دولت یونان فشار می آورند تا ضمن افزایش ساعات کاری داروخانه ها نسبت به تسهیل صدور مجوز برای بازکردن داروخانه های جدید بدون توجه به فاصله آنها با داروخانه های دیگر، آزادی فروش دارو توسط فروشگاه های زنجیره ای، کاهش سود آنها از فروش دارو و آماده کردن زمینه برای ارزانتر شدن داروها در سطح کشور اقدام کند.

داروخانه داران یونانی در حالی به نشانه مخالفت با سیاست دولت دست از کار می کشند که نیاز شهروندان به مصرف دارو به علت ابتلا به ویروس آنفلوانزا افزایش یافته است.

طی مدت 3 ماه گذشته 114 نفر از شهروندان یونانی به علت ابتلا به ویروس آنفلونزای H1N1 جان خود را از دست داده اند.

اروپام**2170 **2017
کد N195789

وبگردی