آفتاب

آناتولی از تشدید درگیری ها در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه خبر داد

آناتولی از تشدید درگیری ها در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه خبر داد

آنکارا - ایرنا - خبرگزاری نیمه دولتی «آناتولی» ترکیه روز چهارشنبه از تشدید درگیری ها میان نیروهای نظامی سوریه و معارضان سوری در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه خبر داد.

آناتولی نوشت: درگیری ها میان نیروهای ارتش سوریه و مخالفان سوری در حومه شهر «کسب» در استان «لاذقیه» و در بخش های مختلف ترکمن نشین این استان افزایش یافته است.

به نوشته این خبرگزاری، درگیری ها در مناطق نزدیک به شهرستان «یایلاداغی» در استان «حاتای» ترکیه از شدت بیشتری برخوردار است.

ارتش ترکیه پیش از این شماری از نیروهای نظامی کمکی خود را به شهرستان مرزی «سروش» در مرز این کشور با سوریه اعزام کرده بود.

ارتش ترکیه در روزهای اخیر در پی تشدید بحران با سوریه، واحدهای جدید تانک و خودروهای زرهی را به شهرستان سروش در استان «شانلی عرفا» در مرز مشترک دو کشور اعزام کرد.

منابع خبری پیشتر ادعا کرده بودند که ارتش ترکیه برای تسهیل در ورود به خاک سوریه به منظور حفاظت از مقبره «سلیمان شاه»، نیروهای کمکی خود را به شهرستان مرزی سروش اعزام کرده است.

نیروهای گروه تروریستی «داعش» در سوریه پیش از این تهدید به تخریب مقبره سلیمان شاه که جد بزرگ پادشاهان عثمانی است، کرده و هشدار داده بودند که نیروهای نظامی ترکیه باید این منطقه را ترک کنند.

گروهی از نیروهای ارتش ترکیه برای محافظت از مقبره سلیمان شاه در خاک سوریه مستقر هستند.

مقامات دولتی ترکیه پیش از این اعلام کرده بودند که در صورت آسیب رساندن به این مقبره با آن مقابله خواهند کرد.

خاورم **230**1545
کد N195757

وبگردی