آفتاب

اختصاص مبلغ 4.1 میلیون دلاری روسیه برای تعمیر هلیکوپترها در افغانستان

اختصاص مبلغ 4.1 میلیون دلاری روسیه برای تعمیر هلیکوپترها در افغانستان

دولت مسکو تصمیم گرفته تا مبلغ 4.1 میلیون دلار را به شورای مالی ناتو – روسیه برای تعمیر هواپیماها و هلیکوپترها در افغانستان اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، این اقدام با هدف کمک و آموزش نیروهای زمینی مسئول تعمیر قطعات و ارائه تجهیزات فنی هلیکوپترهای MI-17 و MI-35 در ارتش افغانستان و تامین قطعات یدکی برای آنهاست.

این کمک و حمایت مالی قرار است از جانب وزارت دفاع روسیه و بر طبق بودجه فدرال این کشور در سال جاری میلادی اختصاص یابد. مبلغی که روسیه قرار است آن را برای این کار اختصاص دهد برای آموزش 45 متخصص افغان برای تعمیر هواپیماها در مرکز آموزش نووسیبریسک روسیه است.

در این گزارش همچنین آمده است، دولت مسکو به حضور و همکاری‌اش با شورای مالی ناتو – روسیه برای پیشبرد اقدامات در ارتش افغانستان ادامه می‌دهد.

پس از وخامت اوضاع در اوکراین و استقلال شبه جزیره کریمه و پیوستن آن به روسیه،‌ بسیاری از کشورهای عضو ناتو تصمیم گرفتند تا همکاری خود را مسکو قطع کنند البته رییس اداره اطلاعات ناتو در مسکو اعلام کرد که این ائتلاف تمایلی برای مقابله و رویارویی با روسیه ندارد.

انتهای پیام

کد N195698

وبگردی