آفتاب

ارتش ترکیه نیروهای کمکی به مرز سوریه اعزام کرد

ارتش ترکیه نیروهای کمکی به مرز سوریه اعزام کرد

آنکارا - ایرنا - ارتش ترکیه شماری از نیروهای نظامی کمکی خود را به شهرستان مرزی ˈسروشˈ در مرز این کشور با سوریه اعزام کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از منابع خبری ترکیه، ارتش این کشور در پی تشدید بحران بین ترکیه و سوریه در روزهای اخیر، واحدهای جدید تانک و خودروهای زرهی را به شهرستان سروش در استان ˈشانلی عرفاˈ در مرز مشترک دو کشور اعزام کرد.

این منابع خبری ادعا کردند که ارتش ترکیه برای تسهیل در ورود به خاک سوریه به منظور حفاظت از مقبره ˈ سلیمان شاه ˈ ، نیروهای کمکی خود را به شهرستان مرزی سروش اعزام کرده است.

نیروهای گروه تروریستی ˈ داعش ˈ در سوریه پیش از این تهدید به تخریب مقبره سلیمان شاه که جد بزرگ پادشاهان عثمانی بشمار می رود ، کرده و عنوان نموده که نیروهای نظامی ترکیه باید این منطقه را ترک کنند.

گروهی از نیروهای ارتش ترکیه برای محافظت از مقبره سلیمان شاه، در خاک سوریه مستقر هستند.

مقامات دولتی ترکیه پیش از این اعلام کرده بودند که در صورت آسیب رساندن به این مقبره به شدت با این مساله مقابله خواهند کرد.

ˈعبدالله گلˈ رییس جمهوری ترکیه نیز از آماده باش ارتش این کشور خبر داده بود.

وی با اشاره به سرنگون کردن جنگنده سوری توسط جنگنده های ترکیه و ادعای اصابت چند گلوله خمپاره از سمت سوریه به قلمرو این کشور گفت: ترکیه آنچه که لازم باشد انجام خواهد داد و هم اکنون نیروهای زمینی ، هوایی و دریایی این کشور در آماده باش کامل بسر می برند.

رییس جمهوری ترکیه افزود : نیروهای نظامی ترکیه از آمادگی لازم برای محافظت از مرزهای این کشور برخوردار هستند.

خاورم ** 2012 **230
کد N195575

وبگردی