آفتاب

روسیه اوکراین را به نقض مقررات بین المللی متهم کرد

روسیه اوکراین را به نقض مقررات بین المللی متهم کرد

تهران-ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اوکراین را به دلیل اجازه ندادن به خلبان و خدمه یک فروند هواپیمای مسافری آن کشور برای خروج از هواپیما و استراحت در کی یف، به نقض مقررات بین المللی و به مخاطره انداختن جان خدمه متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، وزارت امور خارجه روسیه با استناد به اطلاعات هواپیمایی ˈایرفلوتˈ هواپیمایی دولتی روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد مقامات مرزی به خدمه یک فروند هواپیمای مسافربری اجازه استراحت و پیاده شدن از هواپیما را نداده اند که بر خلاف مقررات سلامت خدمه پرواز است.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: روسیه خواستار توقف بی قید و شرط این اقدامات غیرمسئولانه توسط اوکراین است که می تواند سلامت خدمه هواپیما را به خطر اندازد.

وزارت امور خارجه روسیه اوایل هفته جاری نیز بیانیه ای صادر و اعلام کرد اتباع روسیه هدف دزدی چند شهروند اوکراین قرار گرفته اند اما مقامات اوکراین برای جلوگیری از این حادثه و پیگیری تبعات آن اقدامی نکرده اند. مسکو همچنین به گزارش هایی استناد کرده است که اقلیت روس ساکن اوکراین از سوی ملی گراها تهدید می شوند.

پوتین جمعه گذشته قانون الحاق جمهوری کریمه و شهر سواستاپول به روسیه را امضا کرد که پیش از این به تصویب پارلمان این کشور رسیده بود.

شبه جزیره کریمه منطقه ای به وسعت 25هزار و 500 کیلومتر مربع در جنوب اوکراین است که در ساحل دریای سیاه واقع شده است. این منطقه دو میلیون و 413 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد یک میلیون و450 هزار روس، 576هزار اوکراینی و 245 هزار نفر تاتار هستند.

کریمه تا سال 1954در دوره اتحاد جماهیر شوروی به روسیه تعلق داشت و در این تاریخ به جمهوری سوسیالیستی اوکراین پیوست. در دوره پس از فروپاشی شوروی هم به عنوان منطقه خودمختار در قلمروی اوکراین باقی ماند.

اروپام**9157 **1575
کد N195484

وبگردی