آفتاب

"اروپا باید جدایی کریمه از اوکراین را به رسمیت بشناسد"

"اروپا باید جدایی کریمه از اوکراین را به رسمیت بشناسد"

یکی از اعضای پارلمان اروپا اعلام کرد: اروپا بایستی جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین را همانند پذیرش استقلال کوزوو از صربستان،‌ به رسمیت بشناسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری ایتارتاس،‌ پینو آرلاچی،‌ یکی از اعضای پارلمان اروپا گفت: ما از جدایی کوزوو از صربستان حتی زمانی که نیروهای صرب در کوزوو بودند،‌ حمایت کردیم. آنها امروز هم در کوزوو هستند. 10 هزار سرباز ناتو هم‌اکنون در کوزوو هستند. این مضحک است اگر بگوییم به خاطر حضور نیروهای روسی در شبه جزیره کریمه، رفراندوم برگزار شده نامعتبر است.

به عقیده وی اتحادیه اروپا بایستی این مساله را بپذیرد که کریمه هم اکنون به روسیه تعلق دارد چراکه این تصمیمی است که اکثریت مردم این منطقه گرفته‌اند.

این عضو پارلمان اروپا در ادامه گفت: ما نمی‌توانیم حق تعیین سرنوشت و خودمختاری را همانطور که خواهان آن هستیم،‌ بپذیریم یا از قبول آن سر باز بزنیم.

رفراندوم 16 مارس سال جاری میلادی در کریمه که اکثریت سکنه‌ آن را روس‌ها تشکیل می‌دهند با رای 97 درصدی مردم برگزار شد و آنها تصمیم گرفتند تا این منطقه خودمختار از اوکراین جدا شده و به روسیه بپیوندد.

انتهای پیام

کد N195464

وبگردی