آفتاب

شرایط بحرانی اردوگاه های مسلمان میانماری

شرایط بحرانی اردوگاه های مسلمان میانماری

کوالالامپور – ایرنا – به رغم گزارش مقامات حقوق بشر سازمان ملل در مورد توسعه شرایط اردوگاه های مسلمانان میانماری، ساکنان این اردوگاه ها شرایط بهداشتی و آموزشی خود را نامناسب و بحرانی عنوان کردند.

به گزارش ایرنا، ˈموآنگ هلا ماینتˈ از ساکنان اروگاه های میانمار در این کشور که برای حفظ جان خود مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند، با مشکل خواندن شرایط ارودگاه ها از مقامات میانماری خواست شرایط بازگشت آنها به خانه هایشان را فراهم کنند.

هزاران نفر از مسلمانان میانماری در حال حاضر در اردوگاه زندگی می کنند و شمار آنها نیز رو به افزایش است.

افزایش شمار ساکنان ارودگاه های میانمار مشکلاتی از قبیل کمبود غذا، فضای زندگی و مراقبت های بهداشتی را در پی دارد.

مسلمانان میانماری ساکن اردوگاه های این کشور اجازه کار کردن ندارند و همین امر نگرانی های زیادی در مورد آینده آنها ایجاد و آنها را به کمک های ارائه شده وابسته کرده است.

شبکه خبر آسیا روز چهارشنبه اعلام کرد تازه ترین گزارش های ناظران حقوق بشر سازمان ملل نشان می دهد که شرایط اردوگاه های توسعه یافته است، اما از سوی دیگر ساکنان این ارودگاه ها این شرایط را بحرانی می دانند و خواستار فراهم کردن شرایطی هستند که بتوانند به زندگی عادی خود بازگردند.

بیش از 100 هزار نفر از مسلمانان روهنیگیا که از سال 2012 مورد حمله بوداییان استان راخین در غرب این کشور قرار گرفته اند مجبور به مهاجرت به کشورهای دیگر حوزه جنوب شرق آسیا شده اند و بسیاری از آنان نیز در ارودگاه های داخل این کشور اقامت دارند.

اندونزی، تایلند و مالزی از جمله کشورهایی هستند که شمار قابل توجهی از مسلمانان میانمار برای تامین امنیت جانی خود به آنجا پناهنده شده اند.

دولت میانمار حقوق شهروندی مسلمانان روهینگیا را به رسمیت نمی شناسد و آنان را مهاجران غیرقانونی می داند که به این کشور وارد شده اند.

آساق**د.م **1611
کد N194882

وبگردی