آفتاب

تیراندازی در یکی از پایگاه های دریایی آمریکا دو کشته بر جای گذاشت

تیراندازی در یکی از پایگاه های دریایی آمریکا دو کشته بر جای گذاشت

نیویورک،ایرنا - مقام های رسمی نیروی دریایی آمریکا اعلام کردند که روز دوشنبه در اثر تیر اندازی فرد ناشناسی در پایگاه دریایی نورفولک در ایالت ویرجینیای آمریکا دو نفر از جمله یکی از تفنگداران دریایی پایگاه مذکورکشته شدند.

به گزارش ایرنا تری دیوید سخنگوی پایگاه دریایی نورفولک صبح سه شنبه به خبرنگاران اطلاع داد که این واقعه بر روی یکی از ناوگان های ضد موشک نیروی دریایی آمریکا بنام میهان اتفاق افتاده است.

به گفته وی در ساعت 11 و 20 دقیقه شب گذشته فرد ناشناسی که با گذشتن از پاسگاه های امنیتی خود را به روی عرشه یکی از ناوهای ضد موشک رسانده بود با تیراندازی به روی تفنگداران دریایی آمریکا یکی از آنان را به قتل رسانده است.

دیوید به خبرنگاران گفته است هنوز مشخص نیست که شخص مذکور که در حین درگیری ها کشته شده چگونه توانسته است خود را به روی عرشه ناوضد موشک میهان برساند.

هنوز از هویت کشته شدگان این حادثه اطلاعی منتشر نشده است.

این واقعه نزدیک به یک ماه پس از عملیات آزمایشی ضد تروریستی و حفاظتی در پایگاه های دریایی آمریکا که در ماه فوریه در سراسر کشور انجام شد اتفاق افتاده است.

سخنگوی پایگاه نورفولک با ابراز تعجب از نفوذ فرد مذکور به این پایگاه دریایی و بخصوص عرشه ناو میهان گفته است که بازدید کنندگان برای ورود به این پایگاه بایستی ازمراحل مختلف امنیتی گذشته و با گرفته مجوز ورود و همراهی نیروهای امنیتی وارد پایگاه بشوند و کارت های هویتی صادر شده را در تمام لحظات با خود داشته باشند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی نیروی دریایی آمریکا پایگاه دریایی نورفولک در مجموعه ای به وسعت تقریبی 25 کیلومتر مربع در منطقه نورفولکدر ایالت ویرجینیا بنا شده و 46 هزار نفر پرسنل نظامی و 21 هزار کارکنان غیر نظامی و پیمانکاران غیر نظامی نیروی دریایی آمریکا در آن مشغول به کار هستند.

در ماه سپتامر سال گذشته نیز در حادثه مشابهی 12 نفر از کارکنان غیر نظامی پایگاه دریایی واشنگتن بدست یکی از پیمانکاران سابق این پایگاه کشته شدند.

اروپام **2253 **1908
کد N194827

وبگردی