آفتاب

خشونت های روز سه شنبه عراق 19 کشته برجا گذاشت

خشونت های روز سه شنبه عراق 19 کشته برجا گذاشت

تهران- ایرنا- در تداوم شدیدترین موج ناامنی در عراق از سال 2008 تاکنون، خشونت های امروز (سه شنبه) در نقاط مختلف عراق 19 کشته برجا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، این خشونت ها در حالی همچنان ادامه دارد که عراق قرار است تا چند هفته آینده نخستین انتخابات ملی از سال 2010 تاکنون را برگزار کند؛ هرچند با کناره گیری روز سه شنبه اعضای کمیسیون انتخاباتی، برگزاری این انتخابات با بی نظمی رو به رو شده است.

در مرگبارترین حمله امروز، افراد مسلح به سوی یک واحد گشتی ارتش در ˈالطارمیهˈ در شمال بغداد آتش گشودند که براثر آن هشت تن شامل هفت سرباز کشته و 14 تن دیگر شامل 10 سرباز مجروح شدند.

الطارمیه، یکی شهر سنی نشین در 45 کیلومتری بغداد است که بارها هدف حملات و بمب گذاری قرار گرفته است. حملات در سایر مناطق سنی نشین عراق نیز 11 کشته برجا گذاشت. در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه ˈالسیدیهˈ بغداد، سه تن کشته و هشت تن نیز زخمی شدند.

حملات و انفجارهای دیگری در شهرهای ناآرام بعقوبه، موصل و تکریت نیز که همگی در شمال بغداد واقع هستند، هشت کشته برجا گذاشت.

هیچ گروهی مسوولیت حملات اخیر را به عهده نگرفته است اما افراد مسلح از جمله افراد مرتبط با گروه موسوم به ˈداعشˈ مسوول این حملات قلمداد می شوند.

بر اساس آمار خبرگزاری فرانسه، در ماه جاری میلادی تاکنون بیش از 400 تن در عراق کشته شدند.

مترجمام**1078**2023
کد N194807

وبگردی