آفتاب
استاندار تهران اعلام کرد:

مرکز جذب سرمایه گذاری در تهران تشکیل می شود

مرکز جذب سرمایه گذاری در تهران تشکیل می شود

تهران - ایرنا - استاندار تهران از تشکیل مرکز جذب سرمایه گذاری با همکاری سازمان اقتصاد و دارایی در تهران خبر داد و گفت: جای مستقلی برای این مرکز در نظر گرفته شده و مقدمات آن نیز فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سیدحسین هاشمی در حاشیه مراسم ترحیم مادر معاون سیاسی وزیر کشور، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره برنامه استانداری تهران برای تحقق شعار امسال گفت: پایتخت کشور باید در این راستا پیشتاز باشد زیرا نیمی از افرادی که دارای کارت بازرگانی در کشور هستند، در استان تهران حضور دارند.

وی ادامه داد: حدود 33 درصد از مالیات کشور را استان تهران تامین می کند و تمام افرادی که نخبه، دانشمند و کارآفرین محسوب می شوند در استان تهران حضور بسیار قوی دارند و برای اینکه بتوانند اقتصاد مقاومتی را در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، عملی کنند، بنابراین اولویت را باید به استان تهران بدهند و این استان پیشتاز باشد.

استاندار تهران یادآور شد: خوشبختانه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان تهران اولین جلسه خود را در اسفند ماه سال گذشته برگزار کرد و ما خواهان این هستیم که این جلسات ادامه دار باشد بنابراین یکی از راه های ارتباط مستقیم با این مجموعه، شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی است که در قانون نیز آمده است.

هاشمی در ادامه گفت: مقدمات ایجاد یک مرکز جذب سرمایه گذاری در تهران با همکاری سازمان اقتصاد و دارایی فراهم شده است که مقدمات آن فراهم شده و مکان مستقلی را نیز برای آن در نظر گرفته ایم که تمام دستگاه های اجرایی که در سرمایه گذاری ذی نفع هستند بتوانند به آنجا مراجعه کنند و از یک جای مشخص در بحث سرمایه گذاری تصمیم گیری شود و یک الگوی برای کشور خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر تحقق وعده های رییس جمهوری در سال 93 و برنامه های انجام شده در سال 92 گفت؟ از زمان شروع کار رییس جمهور در رأس دولت 6 ماه می گذرد که در این مدت اتفاقاتی رخ داد که در ذهن هیچ کس نمی گنجید از جمله کنترل تورم، کاهش تورم و تثبیت نرخ ارز است و اینها حرکت هایی بود که کسانی که در اقتصاد فعالیت دارند، معنی این کار را خوب می دانند یعنی چه؟

استاندار تهران ادامه داد: این موضوع نشان می دهد که امید مردم نسبت به وعده هایی که رییس جمهوری داده، بالا رفته است و این امید بسیار مهم است و امیدوارم که حماسه اقتصادی هم مانند حماسه سیاسی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است به خوبی اتفاق بیفتد و به آن برسیم.

سیام**1058**7261**1449
کد N194799

وبگردی