آفتاب
عبداللهی در جمع خبرنگاران؛

اظهارات مقامات پاکستانی فرافکنی است/ خبر شهادت مرزبان ایرانی را نه تأیید و نه تکذیب می کنیم

اظهارات مقامات پاکستانی فرافکنی است/ خبر شهادت مرزبان ایرانی را نه تأیید و نه تکذیب می کنیم

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: مسئله ربوده شدن پنج مرزبان ایرانی را از تمام جهاتی که می‎شد پیگیری کردیم بنابراین اظهارات مقامات پاکستانی نوعی فرافکنی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی مهر بعدازظهر امروز در حاشیه مراسم ختم مادر سید کاظم میرولد معاون سیاسی وزیر کشور، علی عبداللهی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در جمع خبرنگاران درباره آخرین خبرها از پنج مرزبان ربوده شده و تأیید و تکذیب شهادت یکی از مرزبانان گفت: از همان موقعی که این پنج مرزبان ربوده شده به داخل خاک پاکستان برده شدند، برای پیگیری موضوع جلسه‎ای مشترک با مقامات کشور پاکستان برگزار کردیم وی افزود در صورتجلسه‎ای که از این جلسه تهیه شد، مقامات پاکستانی تأیید کردند که این گروه‎ها وارد پاکستان شده و رد آنها در خاک پاکستان زده شده است.

 عبداللهی ادامه داد: سفیر پاکستان احضار شد و سفیر ما نیز با مقامات پاکستانی دیدار داشت این مقام مسئول با اشاره به اینکه مقامات پاکستانی باید نسبت به وضعیت مرزبانان ربوده شده ایرانی پاسخگو باشند، گفت: تردیدی نیست که پنج مرزبانان ما در خاک پاکستان هستند، این چیزی است که کارشناسان پاکستانی نیز تأیید می‎کنند.

عبداللهی با اشاره به اینکه بیانات آنها درباره عدم همکاری ایران برای پیدا کردن مرزمانان ربوده شده نوعی فراکنی است، خاطرنشان کرد رئیس مجلس بلوچستان پاکستان به ایران سفر کرده بود، در این سفر درباره این مسئله با او مذکره کردیم، استاندار بلوچستان پاکستان نیز این مسئله را پیگیری کرده است.

 تقریباً از تمام جوانبی که می‎شد این مسئله را پیگیری کردیم، بنابراین اظهارات آنها درباره عدم پیگیری از سوی ایران قابل قبول نیست.

 معاون امنیتی انتظامی کشور درباره خبر شهادت یک مرزبان ربوده شده گفت: این خبر را نه تأیید و نه تکذیب می‎کنیم، هنوز هیچ خبر رسمی در دست نداریم.

 

 

 

 

 

کد N194718

وبگردی