آفتاب
پکن:

ریشه بحران کره شمالی سیاستهای آمریکا است

ریشه بحران کره شمالی سیاستهای آمریکا است

تاکید پکن بر لزوم تغییر سیاست آمریکا در قبال کره شمالی، تظاهرات نزدیکان قربانیان سقوط هواپیما مقابل سفارت مالزی در چین و آغاز عملیات ساخت پالایشگاه در تاجیکستان از جمله خبرهای آسیا به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، گلوبال تایمز گزارش داد که پکن ضمن متهم کردن واشنگتن به تنش زایی در منطقه آسیا خواستار تغییر سیاستهای نادرست آمریکا در قبال کره شمالی شده، زیرا بر این باور است که ریشه بحران هسته ای کره شمالی سیاست های نادرست و محاسبات غلط آمریکا است.

چین پرتاب مکرر موشک توسط کره شمالی را نشانه ناخرسندی این کشور از واشنگتن خوانده و تاکید کرده است کره شمالی سیاستهای نظامی و زورگویانه واشنگتن را مسبب تمام اتفاقات این منطقه و شبه جزیره کره می داند.

پکن با اشاره به پیامدهای چهارمین آزمایش اتمی کره شمالی بر کل آسیای شمال شرقی خواستار شرکت آمریکا در مذاکرات شش جانبه هسته ای شد.

خبر دیگر اینکه هونگ لی سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر لزوم پایان فعالیتهای جاسوسی واشنگتن علیه پکن به پیامدهای این اقدام و احتمال آسیب در روابط دو کشور اشاره کرد.

استرالیا

پس از آنکه نجیب عبدالرزاق نخست وزیر مالزی از سقوط هواپیمای مالزیایی در جنوب اقیانوس هند خبر داد، مقامات استرالیا از پایان عملیات جستجوی هوایی و دریایی هواپیمای ناپدید شده مالزیایی به دلیل شرایط نامساعد آب‌ وهوایی خبر دادند که همین موضوع باعث تظاهرات نزدیکان قربانیان این حادثه مقابل سفارت مالزی در چین شد.

ژاپن

"شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن نیز پس از دیدار با دیگر رهبران گروه هفت کشور بزرگ صنعتی جهان در لاهه در جمع خبرنگاران از تصمیم این کشور برای افزایش کمکهای مالی و اقتصادی خود به دولت جدید اوکراین تا مبلغ 1.5 میلیارد دلار خبر داد.

تاجیکستان

خبرگزاری فرانسه از آغاز عملیات ساخت پالایشگاه بزرگ نفتی در جنوب تاجیکستان توسط یک شرکت چینی با حضور امامعلی رحمان رئیس جمهور این کشور در محدوده منطقه آزاد اقتصادی دنغره خبر داد.

کره جنوبی

رویترز نیز از خریداری جنگنده های اف 35 و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا از سوی سئول خبر داد.

کد N194681

وبگردی