آفتاب

بازداشت 9 تن از مسوولان ارشد امنیتی هتل ˈسریناˈ کابل

بازداشت 9 تن از مسوولان ارشد امنیتی هتل ˈسریناˈ کابل

کابل – ایرنا – وزارت کشور افغانستان از بازداشت 9 تن از مسوولان ارشد امنیتی هتل کابل سرینا که پنج شنبه شب، 4 مهاجم مسلح با عبور از پست های امنیتی وارد آن محل شدند و 4 خارجی و 5 تن از اتباع افغانستان را کشتند، خبر داد.

به گزارش ایرنا، وزارت کشور افغانستان روز سه شنبه اعلام کرد 9 تن از مسوولان ارشد شرکت خصوصی امنیتی ˈشیلدˈ که تامین امنیت هتل کابل سرینا را بر عهده داشتند، بازداشت شدند.

مسوولان امنیتی هتل کابل سرینا متهم هستند در اجرای وظایفه محوله که به کشته شدن 4 خارجی و سردار احمد خبرنگار افغان به اتفاق همسر و 3 فرزندش خردسال انجامید، سهل انگاری کرده اند.

شرکت خصوصی شیلد تامین امنیت هتل کابل سرینا را که در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری افغانستان قرار دارد بر عهده داشت.

اداره امنیت ملی افغانستان پیش از این اعلام کرد که حمله به هتل سرینا با هماهنگی کارمندان این هتل صورت گرفته است و شماری از کارمندان این هتل با مهاجمان همکاری کرده اند.

حمله مهاجمان به هتل سرینا همزمان با تحویل سال 92 اعتراض های شدیدی را در افغانستان در پی داشت.

صدها تن از اقشار مختلف مردم کابل از جمله خبرنگاران، اعضای نهاهای مدنی، زنان و کودکان پس از حمله مهاجمان به هتل سرینا در اعتراض به ادامه کشتار غیر نظامیان و قتل خبرنگاران مقابل این هتل تجمع کردند و بر ضد نیروهای طالبان شعار دادند.

خبرنگاران هم در حرکتی جمعی اعلام کردند که دو هفته اخبار مربوط به گروه طالبان را تحریم می کنند.

در همین حال شورای امنیت ملی این کشور دستگاههای اطلاعاتی خارجی را در حمله به هتل کابل سرینا متهم کرد و گفت: یک دیپلمات پاکستانی که به هتل سرینا رفت آمد داشت، چند روز قبل از این حمله از محیط داخلی هتل فیلمبردای می کرد که با اعتراض ماموران امنیتی مواجه شد.

چهار تروریست پنج شنبه شب با شش قبضه سلاح کمری که در کفش خود مخفی کرده بودند در آخرین لحظه های سال 1392 از پست های امنیتی و بازرسی هتل کابل سرینا که تحت تدابیر شدید امنیتی است،عبور کردند و خود را به رستوران این هتل رسانده اند.

این مهاجمان پس از حدود 3 ساعت حضور در هتل در نهایت با شلیک به سوی حاضرین در رستوران 4 خارجی از جمله سردار احمد خبرنگار افغان را به اتفاق همسر و 3 فرزند خردسالش که زیر 10 سال سن داشتند، کشتند.

آساق/1501
کد N194633

وبگردی