آفتاب

دبیرکل ناتو در مورد تحرکات نظامی روسیه ابراز نگرانی کرد

دبیرکل ناتو در مورد تحرکات نظامی روسیه ابراز نگرانی کرد

تهران - ایرنا - ˈاندرس فوگ راسموسنˈ دبیر کل ˈپیمان آتلانتیک شمالیˈ (ناتو) در مورد تحرکات نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ˈرویترزˈ روز سه شنبه گزارش داد: دبیر کل ˈناتوˈ ضمن ابراز نگرانی از تحرکات نظامی روسیه در مرزهای خود با اوکراین گفت که همه برنامه ها برای دفاع از اعضای این ائتلاف آماده است.

بنابر این گزارش، راسموسن در یک کنفرانس خبری پس از دیدار با ˈمیلو جوکانوویچˈ نخست وزیر ˈمونته نگروˈ گفت: تمامی متحدان ناتو مطمئن باشند که مصمم به فراهم ساختن دفاع موثر هستیم و تمامی برنامه ها برای دفاعی آماده است.

دبیر کل ناتو همچنین در این کنفرانس خبری افزود: با وجودیکه اوکراین عضو ناتو نیست، سرگرم گفت و گو با ˈکی یفˈ هستیم تا چگونگی حمایت از این کشور را بررسی کنیم .

شبه جزیره ˈکریمهˈ به دنبال همه پرسی 17 مارس 2014 (26 اسفندماه 1392) که با بیش از 96 درصد آرا خواستار ملحق شدن به فدراسیون روسیه بودند، به این فدارسیون ضمیمه شد.

این امر با واکنش اردوگاه غرب به سرکردگی کاخ سفید روبرو شد که برخی تحریم ها را برای مسکو به دنبال داشت.

در روزهای اخیر برخی از پایگاه های نظامی متعلق به اوکراین در این شبه جزیره همچون پایگاه هوایی ˈبلبکˈ در نزدیکی ˈسواستوپلˈ و پایگاه دریایی در حوالی ˈفیودوسیاˈ تحت اختیار نیروهای روسی در آمد.

به همین منظور ˈالکساندر تورچینوفˈ رییس جمهوری موقت اوکراین به ارتش این کشور فرمان عقب نشینی از شبه جزیره کریمه را داد.

مترجمام **1302**1651
کد N194596

وبگردی