آفتاب

روزنامه آیدینلیک: ترکیه از گروه های تروریستی حمایت می کند

روزنامه آیدینلیک: ترکیه از گروه های تروریستی حمایت می کند

آنکارا - ایرنا - روزنامه ˈآیدینلیکˈ چاپ ترکیه روز سه شنبه سرنگون کردن جنگنده سوری از سوی ارتش این کشور را تلاش دولت آنکارا برای افزایش مناطق نفوذ کردها و گروه تروریستی ˈالقاعدهˈ در سوریه دانست.

به گزارش ایرنا ، این روزنامه در صفحه نخست خود در مطلبی با عنوان ˈحمایت از اعلام خود مختاری پ.ک.ک از سوی حزب حاکم عدالت و توسعهˈ نوشت : گروه های تروریستی ˈپ.ک.ک ˈ و القاعده از سرنگونی جنگنده سوری در مرز ترکیه خرسند شده اند و کارشناسان حمله ترکیه به هواپیمای نظامی سوریه را به عنوان تلاش برای تضعیف دولت ˈبشار اسد ˈو حمایت حزب عدالت و توسعه از اعلام خودمختاری پ.ک.ک در شمال سوریه ارزیابی می کنند.

به نوشته آیدینلیک، ژنرال ˈاسماعیل حقی پکینˈ فرمانده سابق سازمان اطلاعات ارتش ترکیه گفته است: ممانعت از عملیات پاکسازی ارتش سوریه ، راه را برای تروریست ها در شمال این کشور باز می کند.

آیدینلیک با اشاره به اینکه درگیری در منطقه ˈکسبˈ بین نیروهای دولتی سوریه و تروریستها که خاک ترکیه را مورد استفاد قرار می دهند ، ادامه دارد، نوشت: گروههای تروریستی با حمایت های لجستیکی ترکیه به نیروهای دولتی سوریه حمله می کنند و گام هایی که با حمایت دولت آنکارا از سوی ارتش این کشور برداشته می شود، موجب تقویت نیروهای تروریستی ˈداعش ˈ و حزب ˈاتحادیه دمکراتیک کردستان سوریه ˈ وابسته به پ.ک.ک می شود.

ارتش ترکیه یکشنبه گذشته یک فروند جنگنده سوریه را که ادعا شده ، حریم هوایی این کشور را نقض کرده بود، ساقط کرد.

ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه همچنین عصر یکشنبه سقوط یک فروند جنگنده ارتش سوریه توسط یک فروند ˈاف-16 ˈ نیروی هوایی ترکیه را تایید کرد.

دمشق این اقدام آنکارا را یک تجاوز آشکار به خاک سوریه خواند.

دولت سوریه اعلام کرد: نیروهای ارتش ترکیه در یک تجاوز آشکار، این جت جنگی را هنگام حمله به تروریست ها در خاک سوریه سرنگون کرده است .

خاورم**2012** 230**1651
کد N194510

وبگردی