آفتاب

مخالفان الجزایری تحریم انتخابات ریاست جمهوری را خواستارند

مخالفان الجزایری تحریم انتخابات ریاست جمهوری را خواستارند

احزاب مخالف دولت الجزایر در اعتراض به نامزد شدن عبدالعزیر بوتفلیقه برای بار چهارم در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، از حامیان خود خواستند تا انتخابات ماه آتی را تحریم کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، حامیان احزاب مخالف الجزایر که در سالن ورزشی حرشة حسان در پایتخت الجزایر جمع شده بودند، شعار «تحریم، تحریم»، «مردم خواهان براندازی نظام هستند» سر داده و پلاکاردهایی در دست گرفتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود «حمایت از گزینه تحریم».

حاضران در این نشست اظهار کردند: ما مخالف نامزد شدن عبدالعزیر بوتفلیقه، رئیس‌جمهوری الجزایر برای بار چهارم هستیم. ما کاملا با نظام حاکم در الجزایر مخالفیم.

ده‌ها تن از اعضای سازمان‌های جامعه مدنی با برگزاری راهپیمایی در خیابان‌های پایتخت الجزایر خواهان تحریم انتخابات ریاست جمهوری شدند.

شش حزب مخالف اعلام کردند که در انتخابات مشارکت نخواهند کرد. مخالفان الجزایری بر این باور هستند که در این انتخابات تقلب به نفع حزب حاکم جبهه آزادی‌بخش در الجزایر صورت خواهد گرفت. احزاب مخالف همچنان ضعیف و دو دسته هستند و احتمال نمی‌رود که هیچ یکی از نامزدهای مخالف چالشی واقعی برای بوتفلیقه باشند.

انتهای پیام

کد N194440

وبگردی