آفتاب

انجمن صلح ترکیه:ادعای نقض حریم هوایی ترکیه از سوی جنگنده سوری دروغ است

انجمن صلح ترکیه:ادعای نقض حریم هوایی ترکیه از سوی جنگنده سوری دروغ است

آنکارا- ایرنا - انجمن صلح ترکیه با صدور اطلاعیه ای درباره سرنگونی جنگنده سوری توسط ارتش ترکیه ، اعلام کرد که این اقدام در راستای تبلیغات حزبی دولت اردوغان است و سوریه تهدیدی برای ترکیه به شمار نمی رود.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه ˈخبر سولˈ ترکیه، این انجمن در اطلاعیه خود دولت ترکیه را به ارتکاب جرم جنگی متهم کرد و افزود: امیدواریم که این آخرین جرم جنگی دولت ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه در مورد سوریه باشد.

انجمن صلح ترکیه افزود در شرایط کنونی که دولت اردوغان محبوبیت خود را از دست داده است این اقدام برای تبلیغات حزبی است و جنگنده سوری حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده و این ادعا دروغ است.

این اطلاعیه اضافه می کند ، نخست وزیر ترکیه در داخل و خارج کشور منزوی شده و حتی امپریالیستها نیز که پیشتر از وی حمایت می کردند اینک وی را تنها گذاشته اند.

اردوغان نخست وزیر ترکیه یکشنبه گذشته در جریان یک نطق انتخاباتی اعلام کرد که یک فروند جنگنده سوریه به دلیل نقض حریم هوایی ترکیه در مرز سوریه با ترکیه ساقط شده است.

ستاد ارتش ترکیه ساعتی پس از ابراز نظر اردوغان در این باره بیانیه ای صادر کرد.

این جنگنده سوریه بر فراز منطقه ˈکسبˈ در شمال لاذقیه و پس از برخورد دو موشک که از ترکیه به سوی آن شلیک شده بود، سرنگون شد که اعتراض شدید سوریه را به دنبال داشت.

خاورم ** 2010** 230 *1446
کد N194319

وبگردی