آفتاب

رهبر اپوزیسیون ترکیه: گروهی تبهکار کشور را اداره می‌کند

رهبر اپوزیسیون ترکیه: گروهی تبهکار کشور را اداره می‌کند

رهبر حزب اصلی اپوزیسیون ترکیه در سخنانی با اشاره به حزب حاکم ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان، گفت که کشورش به دست "گروهی تبهکار" اداره می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه در جمع حامیانش گفت: ترکیه به دست گروهی تبهکار اداره می‌شود؛ در حال حاضر یک گروه تبهکار سکان هدایت کشور را بدست گرفته است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه با انتقادهای بیشماری به دلیل نحوه رسیدگی به پرونده فساد مواجه است.

قلیچدار اوغلو در جمع حامیانش گفت: لطفا موانعی را که بر سر راه دموکراسی ایجاد کرده‌اید، بردارید و سیاست را پاک و تطهیر کنید. آنها (دولت) شماری از افسران پلیس، فرماندهان، دادستان‌ها و قضات را برکنار و یا در پست جدیدی منصوب کرده‌اند چرا که این افراد دزدی آنها را فاش کرده بودند.

وی افزود: آنها خانواده این افراد را ترساندند و به نظر شما نباید جلوی اقدامات آنها را گرفت؟ شما می‌خواهید هفته آینده به پای صندوق‌های رای بروید. آیا به صداقت رای می‌دهید یا می‌خواهید بخشی از روند بی‌صداقتی باشید؟

کمال قلیچدار اوغلو که از منتقدان سرسخت اردوغان محسوب می‌شود، تلاش دارد تا در انتخابات محلی 30 مارس نامزدهای حزب مخالف پیروز شود و بدین ترتیب قدرت بیشتری را به اپوزیسیون ترکیه بدهد. این در حالی است که اردوغان از پیروزی نامزدهای حزب حاکم در انتخابات اطمینان دارد و حتی گفته است در صورتی که پیروز نشود از سیاست خداحافظی می‌کند.

انتهای پیام‌

کد N194282

وبگردی