آفتاب

گروه وابسته به القاعده باردیگر اولاند را تهدیدکرد

گروه وابسته به القاعده باردیگر اولاند را تهدیدکرد

تهران – ایرنا – یک گروه افراط گرای وابسته به القاعده، بار دیگر ˈفرانسوآ اولاند ˈ رییس جمهوری فرانسه را به خاطر مداخله در امور کشورهای آفریقایی به ترور تهدید کرد.

به گزارش خبرگزاری ˈفرانسهˈ، یک گروه شبه نظامی وابسته به القاعده در وب سایت خود از طرفدارانش خواست به خاطر مداخلات نظامی فرانسه در امور داخلی کشورهای آفریقایی، منافع پاریس را هدف حملات خود قرار دهند.

این گروه افزود عملی کردن این خواسته دشوار نیست زیرا فرانسه در همه کشورها سفارتخانه دارد.

گروه مذکور در تاریخ 9 مارس (18 اسفند1392 ) پویشی (کمپینی) علیه منافع فرانسه را آغاز کرد و روز یکشنبه نیز با قرار دادن 22 پوستر، یک ویدیو، یک مقاله و یک قطعه ادبی، فراخوان حمله به مواضع و منافع دولت فرانسه، به ویژه در خاک این کشور را تکرار کرد.

گروه افراط گرای مذکور از هواداران خود خواسته بود در حمایت از مردم ستمدیده جمهوری آفریقای مرکزی، رییس جمهوری فرانسه را ترور کرده و دولت این کشور را مورد تهدید، ارعاب و حمله قرار دهند.

در فراخوان این گروه آمده بود: مادامی که مسلمانان مالی و آفریقای مرکزی نمی توانند در کشور خود به آرامی زندگی کنند، اولاند و سربازانش هم روی آرامش را در فرانسه نخواهند دید.

فرانسه در ماه ژانویه (بهمن) سال گذشته به منظور اخراج شبه نظامیان افراط گرا و شورشیان فعال در مالی موسوم به ˈالطوارقˈ، نیروهای نظامی به این کشور اعزام کرد.

علاوه بر این، پاریس در حدود 2 هزار نیروی نظامی به جمهوری آفریقای مرکزی اعزام کرده است تا به اصطلاح در پشتیبانی از 6 هزار نیروی صلح بان اتحادیه آفریقا مانع از ادامه خشونت های شبه نظامیان مسیحی این کشور علیه اقلیت مسلمان آن شود.

نظامیان فرانسوی تاکنون در راستای کنترل این خشونت ها اقدام موثری انجام نداده اند و حملات خونبار علیه اقلیت مسلمان آفریقای مرکزی در مقابل دیدگان این نیروها ادامه دارد.

از زمان تشدید حملات شبه نظامیان مسیحی به مسلمانان در کشور آفریقای مرکزی در دسامبر (آذر/ دی) گذشته، هزاران غیر نظامی کشته و بیش از 700 هزار نفر (معادل یک چهارم کل جمعیت این کشور) آواره شده اند.

خاورم**9156 *1446
کد N194183

وبگردی