آفتاب

چین: سیاست های آمریکا در قبال کره شمالی باید تغییر کند

چین: سیاست های آمریکا در قبال کره شمالی باید تغییر کند

پکن - ایرنا - رسانه های چین روز سه شنبه از آمریکا خواستند رهیافت ها و سیاست های نادرست خود را در قبال کره شمالی تغییر دهد.

به گزارش ایرنا، روزنامه های چین در مطالبی تصریح کردند آمریکا از زمانی که کره شمالی آزمایش های هسته ای انجام داد نه تنها برای حل بحران کاری نکرده بلکه به تنش ها دامن زده است.

تارنمای ˈچاینا ارگˈ نوشت که پرتاب مکرر موشک توسط کره شمالی نشانه ناخرسندی این کشور از واشنگتن است.

کره شمالی مسوول تمامی اتفاقات این منطقه و شبه جزیره کره را ˈسیاست های نظامی و زورگویانه و نتیجه رفتارهای خصمانه واشنگتنˈ می داند.

پیونگ یانگ تاکید دارد که نیروی بازدارندگی هسته ای خود را تقویت خواهد کرد.

رسانه های کره جنوبی نوشته اند که کره شمالی با پرتاب های اخیر موشکی احتمالا زمینه را برای چهارمین آزمایش اتمی هموار می کند.

با این حال روزنامه چاینا دیلی نوشت: پرتاب بیش از 50 موشک در روزهای اخیر توسط کره شمالی نشان دهنده خشم این کشور از رزمایش های مکرر آمریکا و کره جنوبی است.

کره شمالی دو روز قبل دهها فروند موشک به دریا پرتاب کرد آنهم دقیقا زمانی که مرحله تازه ای از رزمایش آمریکا و کره جنوبی آغاز شده بود.

از سوی دیگر مقام های ارشد چین در اجلاس سران هسته ای در هلند از آمریکا خواستند در مذاکرات شش جانبه هسته ای شرکت کند.

چاینا دیلی تاکیدکرد : دولت باراک اوباما رییس جمهور آمریکا شعارهایی در راستای مقابله با سلاح های هسته ای می دهد اما کره شمالی به دلیل سیاست های واشنگتن نگران است و خود را در سایه تهدید می بیند و می گوید به یک قدرت دارای سلاح هسته ای تبدیل شده است.

این روزنامه افزود: اگر کره شمالی چهارمین آزمایش اتمی خود را انجام دهد خطر رویارویی بیشتر شده و کل آسیای شمال شرقی به مخاطره خواهد افتاد.

رسانه های چین گزارش کردند که ریشه بحران هسته ای کره شمالی سیاست های نادرست و محاسبات غلط آمریکاست.

نشریات چینی تاکید می کنند که آمریکا فقط به بهانه بحران کره شمالی در تلاش است تا نظامیانش را در ژاپن و کره جنوبی حفظ و از لحاظ راهبردی چین و روسیه را هم در محدوده قدرت خود داشته باشد.

روزنامه چاینا دیلی نوشت: اگر آمریکا رفتار و رهیافتش را در قبال کره شمالی تغییر ندهد امیدی به حل بحران وجود ندارد.

آساق ** 2100 **1611
کد N194180

وبگردی