آفتاب

نبرد شدید میان ارتش و تروریستها در مرزهای سوریه با ترکیه

نبرد شدید میان ارتش و تروریستها در مرزهای سوریه با ترکیه

واحد مرکزی خبر نوشت:

نبردهای شدید ارتش و نیروهای مسلح سوریه با گروههای تروریستی مسلح که از مرزهای ترکیه وارد حومه شمالی لاذقیه شده اند ادامه دارد و شماری از تروریستها که بیشتر آنها غیر سوری هستند به هلاکت رسیدند و 12 تروریست دیگر به اسارت ارتش سوریه در آمده اند.
شبکه تلویزیونی سوریه با اعلام این خبر افزود: دوازده تروریستی که نیروهای ارتش سوریه آنها را در نبردهای لاذقیه دستگیر کرده اند از اعضای جبهه النصره و گروه موسوم به گردان ترکمان هستند. این عده که دستگیر شده اند در تلاش بودند به موضع نظامی موسوم به نقطه چهل و پنج در حومه شمالی لاذقیه حمله کنند.
جعفر احمد خبرنگار شبکه سوریه در گفتگوی تلفنی از لاذقیه گفت: ارتش و نیروهای مسلح دوازده نفر از اعضای جبهه النصره و گردان ترکمان را که تلاش می کردند به نقطه چهل و پنج در نزدیکی منطقه کسب حمله کنند ، دستگیر کردند.
احمد افزود : گروههای تروریستی در تلاش بودند شکستهای سختی را که در قلمون در ریف دمشق و الحصن در حمص متحمل شده اند جبران کنند. تقریبا مرزهای لبنان با سوریه به روی مزدوران تروریست بسته شده و این وضع باعث شده است رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه دچار جنون شود به ویژه آنکه تلاش اولیه وی برای ورود به سوریه از شمال لاذقیه شکست خورد.
احمد گفت : سازمان اطلاعات ترکیه در خدمت گروههای تروریستی به ویژه جبهه النصره و برخی دیگر از گروههای تروریستی دیگر مانند جبهه اسلامی و انصار الشام است.
وی گفت توپخانه ها و تانکهای ارتش ترکیه نیز از تروریستها با آتشبار حمایت می کنند تا آنها از مرزها به سرعت عبور کنند و به خاک سوریه وارد شوند اما نیروی هوایی سوریه مکانهای تجمع تروریستهایی را که از ترکیه به سوریه نفوذ کرده اند بمباران می کند. اردوغان از تارومار شدن مزدورانی که از ماهها پیش در حال آماده سازی آنها در منطقه یلداوی و اطراف آن است نگران است و ترکیه برای تروریستها بیمارستانهای میدانی ایجاد کرده و آمبولانسهای امدادرسانی و همه نوع امکانات حمایتی را تدارک دیده و در اختیار آنها گذاشته است.
احمد گفت : ترکیه در تجاوزی آشکار یک فروند هواپیمای سوری را در داخل خاک سوریه هدف قرار داد. تروریستها و حامیان آنها برای جبران پیروزیهای پیاپی ارتش سوریه در هفته ها و ماههای گذشته دست به هر کاری می زنند.
وی گفت تروریستها از بیش از یکسال پیش در منطقه الحصن و یبرود و القصیر حضور داشتند و زمانیکه ارتش سوریه تصمیم گرفت امنیت را به این مناطق بازگرداند آنها را به طور کامل پاکسازی کرد و صدها تروریست را به هلاکت رساند و در منطقه کسب نیز همین اتفاق با وجود حمایتهای اردوغان در حال وقوع است و این منطقه نیز به سرعت پاکسازی خواهد شد. اینگونه تجاوز ترکیه در معادله و اوضاع در شمال لاذقیه هیچ تغییری ایجاد نکرده است و بر موازنه ها نیز تأثیری نخواهد داشت و سرنوشت تروریستهای مورد حمایت ترکیه بهتر از سرنوشت آنها در القصیر و یبرود نخواهد بود.
خبرنگار شبکه سوریه گفت : ارتش سوریه در حال وارد آوردن ضربات دقیق به تروریستهاست و شماری از فرماندهان جبهه النصره را به هلاکت رسانده و شمار دیگری را دستگیر کرده است.
کریم شیبانی خبرنگار شبکه سوریه در محل درگیریها در حومه شمالی لاذقیه نیز گفت درگیریها بین ارتش و گروههای تروریستی مسلح که با حمایت ترکیه وارد سوریه شده اند ادامه دارد.
شیبانی گفت : یکی از یگانهای ارتش سوریه مستقر در یکی از تپه ها در منطقه کسب تعدادی از تروریستها را به هلاکت رساند و تجهیزات جنگی آنان از جمله سلاحهای سنگین مانند تیربارهای سنگین تروریستها را منهدم کرد و تعدادی از افراد مسلح را به اسارت خود در آورد.
خبرنگار شبکه سوریه گفت : این منطقه حدود هفتاد کیلومتر از استان لاذقیه فاصله دارد و به مرزهای ترکیه چسبیده است. هم اکنون عملیات تک تیراندازی و شلیک موشک به سوی مواضع تروریستها ادامه دارد و در روزهای آینده اتفاقات غافلگیر کننده ای رخ خواهد داد و تعداد دیگری از افراد مسلح به هلاکت خواهند رسید.
وی گفت کنترل نیروهای ارتش بر تپه ها به نفع ارتش در عملیات نظامی است.بیشتر تروریستهایی که دیروز کشته شدند از ملیتهای غیر سوری هستند.

5252

کد N194063

وبگردی