آفتاب

لاوروف: هیچ تراژدی بزرگی نیست اگر مسکو از گروه ۸ اخراج شود

لاوروف: هیچ تراژدی بزرگی نیست اگر مسکو از گروه ۸ اخراج شود

وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی در هلند گفت که "هیچ تراژدی بزرگی" نیست اگر مسکو از گروه ۸ اخراج شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در حاشیه یک اجلاس امنیت هسته‌ای در لاهه هلند با آندری دشچیتسیا، وزیر خارجه موقت اوکراین صحبت کرد.

لاوروف در جریان یک کنفرانسی خبری گفت: "ما بینش خود در مورد ایجاد یک گفتگوی خوب ملی که همه شهروندان اوکراین را به حساب می‌آورد، مطرح کردیم."

روسیه در طول این بحران همواره نسبت به وضعیت روس تباران اوکراین که به خصوص در شرق این کشور زندگی می‌کنند ابراز نگرانی کرده است.

وی همچنین گفت "هیچ تراژدی بزرگی" نیست اگر مسکو از گروه ۸ اخراج شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: "اگر شرکای غربی ما فکر می‌کنند که این قالب دیگر به کار نمی‌آید، خوب باشد. حداقل این است که ما نمی‌کوشیم به این قالب بچسبیم."

باقی اعضای این گروه هم در حاشیه اجلاس روز دوشنبه در لاهه توافق کردند که اجلاس ماه ژوئن گروه هشت در روسیه لغو شود، که به گفته آنها به دلیل "تعرض" روسیه به اوکراین است.

گروه هفت کشور باقی مانده در عوض در همان دوره زمانی در بروکسل تشکیل جلسه خواهد داد.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا که دوشنبه با لاوروف دیدار کرد "نگرانی شدید" خود درباره تجمع نیروهای روسیه در آن سوی مرز اوکراین را مطرح کرده است. این موضوع را یک مقام وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با رویترز در میان گذاشت.

چندین عضو گروه هشت همچنین خواستار تعلیق عضویت روسیه از آن شده‌اند.

انتهای پیام

کد N194023

وبگردی