آفتاب

ترقی: پیشرفت در اقتصاد، فرهنگ و علم موجب ایجاد قدرت برای ایران می‌شود

ترقی: پیشرفت در اقتصاد، فرهنگ و علم موجب ایجاد قدرت برای ایران می‌شود

معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: قوی شدن تنها در جنبه نظامی و توان دفاعی نیست بلکه سه عرصه مهم اقتصادی‌، فرهنگی و علمی است که می‌تواند موجب ایجاد قدرت برای ایران شود.

معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: قوی شدن تنها در جنبه نظامی و توان دفاعی نیست بلکه سه عرصه مهم اقتصادی‌، فرهنگی و علمی است که می‌تواند موجب ایجاد قدرت برای ایران شود.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در ارزیابی خود از نامگذاری سال جاری با عنوان «اقتصاد و فرهنگ،‌ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهار کرد: همانطور که رهبر انقلاب در سخنانشان تاکید کردند، برای اینکه کشور زیر بار زور نرود و مجبور به باج دادن به بیگانگان در جهت پیشرفت خود نباشد، ملزم به قوی شدن است و باید راه قوی شدن را در همه عرصه‌ها دنبال کند.

وی با بیان اینکه "این قوی شدن تنها در جنبه نظامی و توان دفاعی نیست بلکه در عرصه‌های مهم اقتصادی‌، فرهنگی و علمی است که می‌تواند موجب ایجاد قدرت برای ایران شود"، گفت: با اتخاذ چنین روندی، دولت‌های زورگوی جهان نخواهند توانست زور بگویند یا اینکه کشورمان را مجبور به اقدامی بر خلاف منافع ملی کنند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه اظهار کرد: در عرصه اقتصادی، باید با پیگیری اقتصاد مقاومتی به اقتصادی دست پیدا کنیم که طی آن فشارها،‌ تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن، آن را متزلزل نکند و آسیبی نزند و همچنان چرخه‌های اقتصادی کشور اعم از تولید، کسب و کار،‌ نظام پولی و مالی با صلابت به پیش برود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: چنین اقتصادی تحت تأثیر بحران‌های اقتصادی جهان متزلزل نخواهد شد و خواهیم توانست بر اساس چشم‌انداز 20 ساله کشور، به قدرت اقتصادی در منطقه تبدیل شویم.

ترقی، عرصه فرهنگ را در این راستا مدنظر قرار داد و گفت: در این مسیر باید نوعی از فرهنگ مورد توجه قرار بگیرد که در کنار اثرگذاری در معادلات فرهنگی داخلی و جهانی، در برابر تهاجم فرهنگی غرب آسیب‌پذیر نباشد و بتواند در انسان‌سازی و جامعه‌سازی نظام اسلامی کمک کند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه با بیان اینکه "در عرصه علمی نیز پیشرفت علمی کشور و تکنولوژی در مسیر دستیابی به تولید علم در عرصه‌های گوناگون همانطور که تاکنون ادامه داشته، باید ادامه پیدا کند"، افزود: ما توفیقات خوبی در بخش‌های مختلف نانوتکنولوژی، هسته‌ای و داروسازی داشته‌ایم و باید بتوانیم این رشد را به سرعت به سمتی ببریم که به لحاظ علمی در عرصه بین‌المللی به یک قدرت علمی تبدیل شویم و حتی صادرکننده علم باشیم.

ترقی در پایان تصریح کرد: در سه عرصه اقتصاد، فرهنگ و علم باید خود را به یک قدرت شکست‌ناپذیر در برابر زورگویان منطقه‌ای و جهانی تبدیل کنیم تا استقلال کشورمان به طور کامل حفظ شود و فشارهای دشمنان نتواند ما را از مسیرمان باز بدارد.

انتهای پیام

کد N194021

وبگردی