آفتاب

هند از روسیه گلوله ضد تانک می خرد

هند از روسیه گلوله ضد تانک می خرد

دهلی نو - ایرنا - کمیته امنیتی دولت هند با خرید66هزار گلوله ضدتانک مانگو از روسیه برای تجهیز ناوگان زرهی این کشور از جمله تانک های تی-90 موافقت کرده است.

به گزارش ایرنا، این خبر درحالی منتشر می شود که مطبوعات هند روز دوشنبه گزارش کردند نیروی زمینی این کشور درحال حاضر باکمبود مهمات مواجه است .

منابع وزارت دفاع هند به خبرگزاری پی تی آی گفته اند که کمیته امنیتی دولت هند تحت ریاست ˈ مانموهان سینگ ˈ نخست وزیر اخیرا پیشنهادی را برای خرید 66هزار گلوله تانک از روسیه تایید کرده و انتظار می رود که قراردادی دراین خصوص درطول چند روز آینده امضا شود.

این منابع گفتند که روسیه براساس این قرارداد همچنین فناوری ساخت مهمات ویژه تانک را به نهادهای مربوطه هندی منتقل خواهد کرد.

ژنرال وی.کی سینگ ˈ فرمانده پیشین نیروی زمینی هند اولین بار کمبود مهمات تانک را در نیروی زمینی این کشور، طی نامه محرمانه خطاب به نخست وزیر هند مطرح کرد.

ژنرال سینگ در این نامه گفته بود که مهمات واحدهای زرهی نیروی زمینی هند فقط برای مصرف سه الی چهار روز آنها کافی می باشد.

هند با بیش از یک میلیون نفر نیرو دارای بزرگترین ارتش زمینی درجهان بعداز چین است .

روزنامه انگلیسی زبان ˈتایمز آو ایندیاˈ امروز طی گزارشی نوشت که تانک ها، واحدهای پدافند هوایی، توپخانه و واحدهای پیاده نظام نیروی زمینی هند درحال حاضر با کمبود شدید مهمات مواجه هستند.

براساس برنامه، نیروی زمینی هند باید از مهمات لازم برای اداره یک جنگ تمام عیار حداکثر 40روز و حداقل 21روز برخوردار باشد ولی از اظهارات اخیر ژنرال ˈبیکرام سینگˈ فرمانده نیروی زمینی هند چنین بر می آید که این نیرو تا سال 2015 میلادی در صورت کسب بودجه مناسب دارای مهمات جنگی لازم برای اداره یک جنگ تمام عیار برای حداکثر 20 روز و مهمات آموزشی برای حداکثر سه سال خواهد بود.

آساق ** 2164 ** 275 **
کد N193902

وبگردی