آفتاب

پاکستان : ادعای دخالت اسلام اباد در حمله به هتلی در کابل را نادرست است

پاکستان : ادعای دخالت اسلام اباد در حمله به هتلی در کابل را نادرست است

اسلام آباد - ایرنا - وزارت امور خارجه پاکستان دوشنبه شب اتهام عنوان شده توسط دولت افغانستان مبنی بر احتمال دست داشتن سازمان اطلاعات ارتش پاکستان در حمله تروریستی به هتلی در کابل را رد و این موضوع را باعث نگرانی در روابط دو کشور دانست.

به گزارش ایرنا، در بیانیه دوشنبه شب وزارت امور خارجه پاکستان آمده است: اسلام آباد نسبت به برخی از تلاش ها در خصوص مقصر دانستن پاکستان در اقدام به حمله تروریستی در کابل را بسیار نگران کننده دانست.

در این بیانیه تصریح شده؛ سرزنش کردن پاکستان توسط مقامات افغانستانی در ارتباط با این حادثه غیرمفید بوده و باید هر چه سریعتر رفع ابهام نسبت به اتهام زنی بی اساس از طرف افغانستان صورت گیرد.

طالبان افغانستان مسوولیت حمله اول فروردین به هتل ˈسریناˈ کابل را که 9 کشته از جمله یک روزنامه نگار و اعضای خانواده وی برجای گذاشت، به عهده گرفت.

سازمان اطلاعات افغانستان(اداره امنیت ملی) اعلام کرد که عملیات حمله به هتل کابل توسط آژانس های اطلاعاتی خارجی ( پاکستان ) برنامه ریزی و اجرا شده است.

مرکز دیپلماسی دولت اسلام آباد عنوان کرد: پاکستان متعهد به ایجاد ارتباط مثبت و دوجانبه با افغانستان بوده البته برای این هدف دو طرف نیازمند به تعامل سازنده با یکدیگر به جای اتهام زنی هستند.

در این بیانیه تصریح شده: با وجودی که مقام های عالی رتبه دولت افغانستان از روند مذاکره های صلح میان دولت پاکستان و شبه نظامیان طالبان حمایت کرده اند ؛ اسلام آباد از نگرانی وزارت کشور افغانستان نسبت به ازسرگیری گفت وگوهای صلح میان دولت اسلام آباد و گروه شبه نظامی ˈتحریک طالبان پاکستانˈ تعجب می کند.

آساق**ا.ر**1095 ** 1917
کد N193901

وبگردی