آفتاب

رسانه روسی: آمریکا خطرناک ترین کشور جهان است

رسانه روسی: آمریکا خطرناک ترین کشور جهان است

مسکو-ایرنا- یک رسانه روسی اعلام کرد : آمریکا خطرناک ترین کشور جهان است که بیشترین تهدید را برای امنیت بین المللی دارد.

به گزارش ایرنا، رادیو دولتی ˈصدای روسیهˈ روزدوشنبه درگزارشی اعلام کرد : بسیاری در کشورهای مختلف جهان معتقدند که آمریکا تهدید اصلی برای امنیت بین المللی است و اقدامات آن در دوره های مختلف و شرایط کنونی ثبات و امنیت جهانی را به خطر می اندازد.

در این گزارش به نقل از نتایج آخرین نظرسنجی شرکت بین المللی گالوپ گفته شده است : 25 درصد مردم جهان معتقدند که آمریکا خطرناک ترین کشور جهان است.

به گزارش رسانه روسی، این نظرسنجی در 65 کشور انجام گرفت و فقط 2 درصد شرکت کنندگان در آن روسیه را منشاء تهدید برای امنیت بین المللی دانستند.

بر اساس این نظرسنجی، بیش از همه، مردم روسیه آمریکا را خطرناک ترین کشور جهان می دانند و 54 درصد شرکت کنندگان از روسیه چنین دیدگاهی را بیان کردند.

آلکساندر میخاییلوف کارشناس شورای سیاست خارجی و دفاعی روسیه در این باره به صدای روسیه گفت : اکثر مردم جهان آمریکا را تهدید اصلی برای امنیت بین المللی می دانند.

وی افزود: علت این دیدگاه تهاجم آمریکا به یوگسلاوی وعراق بود که ده ها هزار تلفات انسانی به همراه داشت وخسارات جبران ناپذیری به این دو کشور وارد آورد.

کارشناس روس گفت: آمریکا همچنان بر نظام تک قطبی جهانی که خود را در راس آن می بیند اصرار دارد و این مساله تهدیدی برای ثبات بین المللی است.

وی اضافه کرد: هرکس با مواضع آمریکا مخالفت می کند باید نابود شود و برای واشنگتن اصلا اهمیت ندارد که مخالف یک نفر یا یک کشور یا قاره باشد.

اروپام/2242/536
کد N193900

وبگردی